Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:36:01 GMT

ایکوم ایران درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۱۵۲۲

ایکوم ایران درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت

به گزارش  گروه فرهنگی ایرنا، از صفحه اینستاگرام ایکوم، کمیته ملی موزه های ایران نیز درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: بدین وسیله در گذشت مرحوم مغفور آقای علی مرادخانی عضو و همکار عزیز ایکوم ایران و رئیس موزه موسیقی را به اعضای کمیته ملی موزه های ایران و جامعه موزه داری تسلیت عرض کرده و از درگاه احدیت برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تاسیس موزه موسیقی توسط سه تن از مسئولان فرهنگی و هنری وقت، سید محمد بهشتی (مدیر عامل وقت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی)، مرتضی کاظمی (مدیر وقت فرهنگسرای بهمن و مشاور شرکت توسعه) و علی مرادخانی (رئیس وقت مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که اکنون دفتر موسیقی نامیده می­ شود) در سال ۱۳۷۳ تهیه و امور اجرایی آن با مساعدت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از سال ۷۴ و با مدیریت علی مرادخانی (مدیرعامل کنونی موزه) آغاز شد.

موزه موسیقی در سال ۱۳۸۸ با حضور مدعوان، مسئولان فرهنگی، اساتید و بزرگان موسیقی ایران عملا بازگشایی و با مساعدت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت خود را رسماً آغاز کرد که این فعالیت در قالب موسسه ای غیردولتی، غیرانتفاعی و با حضور یک هیات امناء و یک هیات مدیره پیش بینی شده است.  

موزه موسیقی با مساحت تقریبی ۳ هزارو ۶۵۰ متر و زیربنایی حدود ۱۴۰۰ متر مربع در سه طبقه در تهران، تجریش خیابان شهید دربندی (خیابان مقصود بیک)، خیابان موزه واقع شده است. از بدو تأسیس با اهتمام هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر همچنین کمک های شهرداری تهران از تجهیز و توسعه زیربنا و امکانات و غنی سازی گنجینه موزه شامل انواع سازها و اسناد مکتوب و مضبوط مربوط به موسیقی، باز نمانده است.

در حال حاضر موزه موسیقی شامل بخش های مختلفی به شرح زیر است:  سالن نمایش سازها،گنجینه موزه، آرشیو صوتی و تصویری، سالن اجرا و استودیویی ضبط موسیقی، کتابخانه تخصصی، کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز، واحد ویژه نگهداری بهینه سازها، بخش ویژه  به سازها دست بزنید، نمایشگاه تجهیزات تاریخ ضبط موسیقی، اسناد مکتوب و ضبط شده، بخش های سمعی و بصری و کافی شاپ است.

برچسب‌ها شهرداری تهران موزه موسیقی ایران سید محمد بهشتی علی مرادخانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران موزه موسیقی ایران سید محمد بهشتی شهرداری تهران موزه موسیقی ایران سید محمد بهشتی علی مرادخانی شهرداری تهران علی مرادخانی موزه موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم عیسی قلی‌پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمود سالاری آمده است:

«إنا لله و إنا الیه راجعون

بزرگان موسیقی مقامی در این خاک پهناور هر کدام سرمایه ای سترگ اند که مانندشان یافت نمی شود و باید آنان را کیمیاهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواند.

درگذشت استاد عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی که از ناموران موسیقی خراسان شمالی بود و به گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی مسلط و سالیانی را خنیاگر نغمات مذهبی و آیینی بود از همین سنخ است.

درگذشت این استاد نامی را به همه هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

رفتن او سنگین و ثلمه ای است بر پیکر موسیقی خراسان شمالی.

روح مطهرش غرق در رحمت الهی باد.»

کد خبر 6096174 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان