Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: میانگین حضور مردم زنجان در انتخابات از سایر استان‌ها بیشتر است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۷ خردادماه) در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: مسئله کمبود برق و آب، مسئله جدی و واقعی است و باید واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم؛ اگرچه دستگاه‌های مربوطه از اول سال‌جاری هشدارها را در این زمینه داده‌اند، به همین خاطر دستورالعمل‌ها باید در استان اجرا شده و همگان در مصرف بهینه انرژی مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، افزود: در سال ۴۲ به دلیل آماده نبودن مردم برای حضور در صحنه و با وجود مدیریت امام راحل، موفقیتی حاصل نشد و در سال ۵۷ با وجود ۷۰ هزار کشته، به دلیل حضور مردم در صحنه و آمادگی آنان، موفقیت حاصل شد. در سال ۱۳۴۲ رهبر همان رهبر و هدف همان هدف بود اما انقلاب به نتیجه نرسید ولی طی ۴۲ سال گذشته مردم ایران همواره در صحنه بودند و امروز هم در انتخابات شرکت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه با حضور مردم در صحنه، ایران با قدرت تمام در منطقه حضور دارد، افزود: در حال حاضر بدون حضور و نظر ایران در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود. تعابیر رهبری و امام راحل این است که مردم صاحب انقلاب و ما خدمت‌گزار مردم هستیم و امروز هم حرف آخر را مردم می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: میانگین حضور مردم زنجان در انتخابات از سایر استان‌ها بیشتر بوده و امیدواریم که امسال نیز این حضور پررنگ باشد. انتخابات بازتابی از اقتدار بیرونی و انسجام ملی بوده و مشارکت حداکثری، قدرت ایران را در مقابل دشمنان نشان می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، خاطرنشان کرد: این ایام، ایام گله‌گذاری نیست و باید همه در صحنه باشیم؛ چراکه انتخابات، رای به شخص نیست، بلکه رای به اسلام، انقلاب، ایران مستقل و نظام جمهوری اسلامی است. این بار هم انتخابات پرشور و دشمن‌شکن و دشمن مایوس‌کن برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه، دادستان زنجان نیز اظهار کرد: با توجه به الکترونیکی بودن رای‌گیری‌ها در انتخابات، نباید با قطعی برق مواجه شویم اما در صورت قطعی باید پیش‌بینی‌های لازم برای برق اضطراری اندیشیده شود. اگر به تحلیل‌های سال ۲۰۱۵ توجه کنیم، متوجه می‌شویم کاهش تولید و متناسب نبودن با میزان مصرف، ریشه در چه دارد و چه بی‌تدبیری اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی با بیان اینکه تدابیری باید مورد توجه قرار گیرد تا ادارات در ساعت پیک، میزان مصرف خود را کاهش دهند، افزود: برق برخی ادارات در ساعات غیرپیک نیز قطع می‌شود که این موضوع تبعاتی را به دنبال دارد. اگرچه تنبیهات باید به طور صحیح اجرایی شود اما قطعی‌های مکرر موجب نارضایتی مردم می‌شود؛ چراکه در حال حاضر بسیاری از فعالیت‌ها در ادارات الکترونیکی، دیجیتالی و در بستر سیستم‌های رایانه‌ای  است و گاهی داده‌ها به دلیل ثبت نشدن و با قطعی برق از بین می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه قطعی‌های مکرر خسارت در پی دارد و موجب نارضایتی و توقف خدمات به مردم می‌شود، ادامه داد:  قطع برق در ساعت غیرپیک توجیه منطقی ندارد و متاسفانه هیچ همتی در برخورد با رمزارزها وجود ندارد. بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه، ۳۱۰۱ ماینر در ۵۷ مزرعه کشف شده؛ در حالی که در حال حاضر ۹ پرونده با ۲۰۳ ماینر در تعزیرات حکومتی در حال بررسی است.

وی از تعیین قاضی ویژه برای بحث کشف ماینرها و مزارع رمزارز در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امکان ارائه دستور کلی برای ورود به منزل و یا کارخانه و ... در بحث کشف ماینرها وجود ندارد اما در صورت ارائه گزارش، دستور قضایی در این زمینه صادر می شود. همچنین با افراد و مجموعه‌هایی که نسبت به تولید رمزارز اقدام می‌کنند، برخوردهای قانونی و اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان شوراي اداري قطعی برق انتخابات ۱۴۰۰ حضور مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رسولی گفت: ۹ هزار و ۵۵۲ نفر از مجموع شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری در استان زنجان را خانم‌ها و ۶ هزار و ۱۴۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده کنکور سراسری نوبت اول امسال استان زنجان در ۶ حوزه شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و ماهنشان برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان با بیان اینکه صبح امروز (پنجشنبه) گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در نوبت صبح آزمون داده و گروه‌های آموزشی زبان و هنر نیز در نوبت بعدازظهر آزمون خواهند داد، گفت: گروه آموزشی علوم تجربی نیز با بیشترین شرکت کننده صبح روز جمعه در این آزمون شرکت خواهند کرد.

رسولی با اشاره به نسبت شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون، گفت: در مجموع ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمون‌ها خانم‌ها و ۴۰ درصد آقایان هستند.

وی افزود: در گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان نسبت شرکت کنندگان ۵۰ درصد به ۵۰ درصد است و در گروه علوم تجربی نیز تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان ادامه داد: شمار داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه علوم تجربی در دانشگاه زنجان را سه هزار و ۲۴۲ نفر ذکر کرد.

در آزمون سراسری تیرماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۹۵ داوطلب از استان در پنج حوزه و در آزمون گروه ریاضی یک هزار و ۵۲۱ نفر، در آزمون گروه تجربی ۶ هزار و ۴۶۰ داوطلب، در آزمون گروه علوم انسانی چهار هزار و ۲۵۹ نفر، در آزمون گروه هنر ۶۹۰ نفر و در آزمون زبان یک هزار و ۲۶۵ داوطلب شرکت کردند.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند.

همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی