Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به رغم مداخله نظامی فرانسه در بورکینافاسو، ابتدا با نیروی سروال و سپس با مداخله گسترده‌تر نیرو‌های برخان، اوضاع در این کشور وخیم‌تر شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه فرانس 24، در پی حمله تروریستی در بورکینافاسو اوضاع در این کشور بی ثبات است و در حالی که ارتش قادر به جلوگیری از قتل عام 160 غیرنظامی در منطقه موسوم به "سه مرز" نبود، نگرانی‌ها در سراسر بورکینافاسو افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی حمله تروریستی در بورکینافاسو که مرگبارترین حمله از سال 2015 تا کنون توصیف شده است، فرانسه با این کشور ابراز همبستگی کرد. ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد این هفته به بورکینافاسو خواهد رفت.
این اقدام برای کشوری که به نظر می‌رسد، خشونت‌های تروریستی در آن از حد فراتر رفته است، نوعی حمایت به شمار می‌رود. ارتش بورکینافاسو نتوانست از قتل عام 160 غیرنظامی در منطقه موسوم به "سه مرز" جلوگیری کند. از زمان وقوع این حمله تروریستی، نگرانی‌ها در سراسر این کشور افزایش یافته است.
مردم در خیابان‌های واگادوگو هنوز در شوک دو حمله تروریستی هستند که بامداد شنبه در شمال بورکینافاسو رخ داد.
یکی از شهروندان ساکن واگادوگو گفت: " (این حمله تروریستی) موجب ناراحتی ما شد. نمی‌دانیم چطور می‌توانیم به مردم کمک کنیم. کار آسانی نیست".
جوان دیگری گفت: "دچار رعب و وحشت شده ایم؛ چرا که افرادی قادر به حمله به یک روستا هستند و واکنش به موقعی هم صورت نگرفته است تا بتوانند جان روستاییان را نجات دهند".
امشب (دوشنبه شب) عزای عمومی سه روزه در این کشور به پایان می‌رسد. مهاجمان سحرگاه شنبه به روستای سولهان در استان یاگا واقع در شمال شرقی بورکینافاسو حمله کردند. چند لحظه پس از آن نیز روستای دیگری در همان حوالی هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت.
ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه یکشنبه شب در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "من امروز با (راک مارک کریستین) کابوره، رئیس جمهور بورکینافاسو صحبت کردم. در سفر این هفته خود به بورکینافاسو، بار دیگر همبستگی فرانسه را با این کشور اعلام خواهم کرد".
به رغم مداخله نظامی فرانسه، ابتدا با نیروی سروال و سپس با مداخله گسترده‌تر نیرو‌های برخان، اوضاع در این کشور وخیم‌تر شده است و نیرو‌های امنیتی بورکینافاسو برای ریشه کن کردن مارپیچ خشونت‌های تروریست‌ها در منطقه موسوم به "سه مرز" میان سه کشور (بورکینافاسو، نیجر و مالی) بیش از گذشته با مشکل رو به رو شده اند.
از سال 2015 تا کنون، حملات تروریستی در بورکینافاسو به کشته شدن 1400 تن منجر شده است. در این مدت بیش از یک میلیون نفر نیز آواره شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نگرانی بورکینافاسو حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و به شهادت رساندن نمازگزاران را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) شهرستان «گذره» ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد را محکوم کرد.

سفارت ایران با درخواست برای شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت، افزود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این حمله تروریستی شب گذشته (10 اردیبهشت) در شهرک محمدیه که به‌ نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، رخ داد و دو مهاجم مسلح نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هراتتدابیر ویژه امنیتی طالبان برای محافظت از علمای شیعه افغانستانرسانه افغان مدعی شد؛ دستگیری افراد مرتبط با ترورهای علمای شیعه در هرات

در این حمله 6 نفر شامل چهار مرد، یک کودک و یک زن شهید و دو نفر زخمی شده‌اند. حجت الاسلام جاوید که امام جماعت مسجد بود نیز به جمع شهدا پیوست.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور