Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه و نخست وزیر سابق قطر در سخنانی نسبت به یکپارچگی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در پی پایان محاصره دوحه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج آنلاین، حمد بن جاسم، وزیر خارجه و نخست وزیر سابق قطر با انتشار چند پیام در توییتر به مناسبت سالروز محاصره کشورش توسط اعضای دیگر شورای همکاری خلیج فارس نوشت: محاصره به پایان رسید و وارد سال پنجم نشد اما اکنون این سوال مطرح است که آیا شورای همکاری به روال گذشته بازگشته است؟ و یا به آنچه امید داشتیم تبدیل شده است؟

وی گفت: من نسبت به سطح بالای نفرت در منطقه و به بازی گرفتن عواطف و احساسات مردم ناراحت هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن جاسم ادامه داد: امیدوارم که شورای همکاری بار دیگر یکپارچگی خود را بازیابد و همچنین امیدوارم که ما این یکپارچگی و همبستگی را برای همیشه از دست نداده باشیم.

این مقام سابق قطری همچنین تاکید کرد: ما همچنین امیدواریم که رهبران شورای همکاری اوضاع کنونی و آینده ملت‌هایشان را بررسی کنند و از تجربه‌های تلخ گذشته درس بگیرند و تصمیمات تاریخی را در راستای خواسته و مطالبه ملت‌هایشان اتخاذ کنند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در پنج ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. این بحران با تلاش‌های کویت در چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس پایان یافت و کشورهای مذکور اقدامات محاصره کننده قطر را لغو کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران شورای همکاری خلیج فارس حمد بن جاسم آل ثانی قطر شورای همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان در اولین ملاقات خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا