Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالانه چندین هزار پرنده در مزارع بادی با برخورد با پره های توربین ها تلف می شوند. ترامپ پیش از این جریمه های اتلاف پرندگان مهاجر را لغو کرده بود اما بایدن در حال بازگرداندن این جریمه هاست.

به گزارش «انرژی امروز» جو بایدن به دنبال این است که بتواند قوانینی برای تلف شدن پرندگان در برخورد با توربین های بادی تصویب کند و شرکت های مجری بهره بردار از این مزارع را جریمه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این قوانین فشار بر توسعه دهندگان برق بادی را که به دنبال گسترش مزارع بادی به عنوان تامین کننده انرژی پاک هستند را بیشتر خواهد کرد.

وال استریت ژورنال امروز بر اساس داده های سازمان حیات وحش و ماهیگیری ایالات متحده نوشته است که تخمین زده می شود که پره های 200 فوتی توربین های بادی که با سرعت 180 دور در ساعت می چرخند سالانه 140 تا 500 هزار پرنده را به دلیل برخوردهای تصادفی با این پره ها از بین می برند.

این میزان تخمین های متنوع به دلیل سختی ره گیری میزان مرگ و میر پرندگان است با این حال احتمال بیشتر شدن مرگ و میر پرندگان با افزایش تعداد مزارع بادی هم مشخص است.

در سال 2031 سازمان حیات وحش اعلام کرد که تخمین می زند اهداف مربوط به انرژی بادی دپارتمان انرژی در سال 2008 به مرگ سالانه بیش از 1.4 میلیون پرنده منجر شد. در حال حاضر این ارقام برای برنامه های دولت بایدن در زمینه انرژی های پاک به روز رسانی نشده است.

البته توربین های بادی تنها تاسیساتی نیستند که به مرگ پرندگان منجر می شوند. بر اساس تخمین هایی که سازمان حیات وحش و ماهیگیری دارد سالانه 600 میلیون پرنده فقط با برخورد به شیشه های پنجره ها جان خود را از دست می دهند.

حالا که دولت بایدن به دنبال توسعه مزارع بادی و انرژی های بادی است قانون «معاهده پرندگان مهاجر سال 1918» هم مطرح می شود که در رابطه با مرگ و میر اتفاقی پرندگان مهاجر تدوین شده بود. این قانون جریمه هایی برای از بین بردن سهوی 1000 نوع پرنده برقرار کرده بود.

دولت دونالد ترامپ البته این جریمه ها را لغو کرده بود اما بایدن دوباره اصرار بر بازگرداندن چنین جریمه هایی را دارد.

در سال 2013 شرکت انرژی داک (Duke Energy) موافقت کرد سالانه 600 هزار دلار برای برنامه های حفاظت از پرندگان مهاجر در چند پروژه در وایومینگ بپردازد. همچنین در این منطقه یک شرکت دیگر نیز 2.5 میلیون دلار به خاطر کشته شدن پرندگان جریمه شد.

با این حال این جریمه های سنگین باعث می شود که شرکت های انرژی درباره توسعه این نوع انرژی های پاک با تردید رو به رو شوند. سازمان حیات وحش می گوید که مشوق های خیلی خوبی برای حفاطت پرندگان در این مزارع به اجرا درآورده است.

البته در این میان هستند سازمان های حافظ محیط زیست که معتقد هستند استفاده از سوخت های فسیلی و تولیدگازهای گلخانه ای صدمات بسیار بیشتری از توربین های بادی برای پرندگان به همراه دارد.

برچسب هاانرژی امروز توربین بادی جو بایدن شرکت انرژی داک (Duke Energy) مرگ و میر پرندگان مزرعه بادی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز توربین بادی جو بایدن مرگ و میر پرندگان مزرعه بادی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو توربین های بادی سازمان حیات وحش پرندگان مهاجر جریمه ها مزارع بادی توربین ها مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندن تیراندازان ایران از فینال جام جهانی/ نکونام ۱۱ و نوروزیان ۵۸ شدند

در مرحله مقدماتی تفنگ بادی مسابقات جام جهانی باکو امیرمحمد نکونام در رده یازدهم و پوریا نوروزیان در رده پنجاه و هشتم ایستادند و به فینال نرسیدند.

به گزارش ایسنا، در چهارمین روز از مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو ملی‌پوشان ایران در ماده تفنگ بادی در خط آتش ایستادند. در این ماده ۷۹ تیرانداز حضور داشتند.

در پایان مرحله مقدماتی امیرمحمد نکونام با رکورد ۶۳۰.۲ در رده یازدهم و پوریا نوروزیان با رکورد ۶۲۳.۱ در رده پنجاه و هشتم قرار گرفت.

سومی رستمیان در مرحله دقت تپانچه ۲۵ متر

همچنین در این روز هانیه رستمیان در مرحله دقت تپانچه ۲۵ متر در کنار ۶۸ تیرانداز دیگر رقابت کرد که با رکورد ۲۹۴.۸ در رده سوم ایستاد. گلنوش سبقت‌اللهی هم با رکورد ۲۸۷.۹ در رده سی ام قرار گرفت. این مسابقات فردا در مرحله سرعت انجام خواهد شد.

در ادامه مسابقات امروز از ساعت ۱۳:۰۰ تیراندازان در تفنگ بادی زنان در خط آتش قرار خواهند گرفت.

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

تاکنون نمایندگان ایران در هیچ ماده‌ای به فینال نرسیده‌اند. در تپانچه بادی هانیه رستمیان هجدهم، گلنوش سبقت‌اللهی پنجاه و هفتم و سجاد پورحسینی سی و سوم شدند. تیم ایران در میکس تپانچه (گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی) در رده بیست و چهارم وتیم‌های میکس تفنگ (شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام) نهم و تیم دیگر (فاطمه امینی و پوریا نوروزیان) سی و پنجم شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • بازماندن تیراندازان ایران از فینال جام جهانی/ نکونام ۱۱ و نوروزیان ۵۸ شدند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی