Web Analytics Made Easy - Statcounter

داروی «سالیراویرا» به‌عنوان داروی کنترل‌کننده کرونا در کشور توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی ساخته و رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ داروی «سالیراویرا» به عنوان داروی کنترل‌کننده کرونا در یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس ساخته و با حضور  مصطفی قانعی، دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق توضیحات عوامل فنی این شرکت دانش‌بنیان داروی «سالیراویرا» متشکل از اسپری بینی، اسپری دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی است و می‌تواند بیماری کرونا را در افراد مبتلا کنترل کند.

تحقیقات ابتدایی و کارآزمایی‌های این دارو انجام شده و آماده ورود به بازار است؛ اسپری بینی سالیراویرا از طریق شبکه مویرگی بینی جذب بدن می‌شود و فرآیند جذب قرص خوراکی آن از طریق سیستم گوارش انجام می‌شود.

سالیراویرا اسپری دهانی هم دارد که تأثیرگذاری آن روی حلق بیمار است و از طریق مخاط حلق جذب بدن می‌شود.

قرص از طریق سیستم گوارشی جذب و ایمنی خونی را ایجاد می کند و مانع ایجاد طوفان سایتوکاینی می‌شود، اسپری بینی ایمنی بخش‌های سینوسی و قسمتهایی که احتمال افزایش کانت ویروسی وجود دارد را پوشش دهد.

اسپری دهانی سالیراویرا یکی از فرم‌های استاندارد دارویی است که به صورت موضعی در ناحیه حلق اثر کرده و از این طریق باعث کاهش کانت وایرال ویروس کرونا در ناحیه حلقی می‌شود.

لازمه درمان با این دارو مصرف همزمان چهار فرم آن برای مدت حداقل 8 روز است و تنها با استفاده از یک فرم دارویی، نتیجه بهینه را از این دارو دریافت نخواهید کرد.

این دارو پایه گیاهی داشته و فرآیند کارآزمایی آن در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شده‌ است. بیماران مبتلا به کرونا اغلب با استفاده از این دارو نتیجه خوبی گرفته‌اند و تا 50 درصد نیازی به بستری نداشتند.

 یکی از نکات مهم داروی سالیراویرا پیشگیری از بیماری کرونا است؛ مصرف قرص سالیراویرا به صورت روزانه یا مصرف همزمان اسپری بینی و دهانی یا مصرف روزانه بخور سالیراویرا می‌تواند موجب کاهش احتمال ابتلا به بیماری کرونا شود.

همچنین توصیه شده است که در زمان حضور در فضاهای پرخطر مانند مراکز پرجمعیت یا سیستم‌های حمل و نقل عمومی، قبل و بعد از قرارگیری در این شرایط از اسپری بینی و دهانی سالیراویرا استفاده شود. اسپری می‌تواند به صورت فیزیکی ویروس را پیش از ورود به سلول و درگیرکردن بدن مورد هدف قرار داده و غیرفعال کند.

داروی سالیراویرا اولین دارویی است که به عنوان یک اندیکاسیون چهار جزئی در جهان برای درمان بیماران کرونایی معرفی شده است.

واردات برخی واکسن‌های کرونا به ایران با وجود توقف مصرف آن در کشورهای دیگر!/ ادامه مقاومت در استفاده از طب ایرانی در درمان کروناثبت 96 کارآزمایی بالینی با رویکرد طب ایرانی در دوران کرونا/ بی‎‌توجهی ستاد مقابله با کرونا به استفاده از ظرفیت‌های داخلی در درمان کرونابیمارستان‌های خصوصی در استان مرکزی یک بخش را به چرخه درمان کرونا اضافه کنندتعداد بیماران تحت درمان کرونا در روسیه به 275 هزار نفر کاهش یافت

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا شرکت دانش بنیان درمان کرونا اسپری بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر، حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر در پایان گفت: درحال حاضر به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است