Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@22:15:58 GMT

چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۳۷۱

چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در اولین ماه امسال برای ۲۰۹۴ بنگاه جواز تاسیس و برای ۳۴۷ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۶۲.۱ درصد و ۷۴.۴ درصد افزایش داشته است.

سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۲۷ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش داشته و بیش از چهار برابر شده است. علت این افزایش،  رشد ۱۵۶ درصدی در تعداد صدور این جوازها و صدور جوازهای تاسیس "آذر نان نظری" در استان آذربایجان شرقی با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۳۴۰ میلیارد تومانی و "توسعه صنعت و معدن تدبیر" در استان قم با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۱۲۰ میلیارد تومان است.

میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در فروردین امسال نیز ۴۲۹۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در ماه اول امسال صادر شده برای ۴۳ هزار و ۴۶ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۱۵۸.۵ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۶۰۷۹ نفر را فراهم کرده که نسبت به فروردین پارسال حدود ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۷۳ درصدی صدور پروانه صنفی 

در فروردین امسال ۱۹ هزار و ۸۶۲ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال قبل ۷۲.۷ درصد افزایش داشته است.

البته سال گذشته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود.

صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز در اولین ماه از سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۹.۳ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۲۱۵۲ مورد رسیده است.

پربیننده ترین چرا کالاهای ایرانی دیگر در عراق مشتری ندارد؟ آغاز دوباره مبادلات تجاری بین ایران و کره‌ از سه ماه آینده کدام کشور بالاترین میزان واردات را دارد؟ سیمان شاهرود و لامرد به بورس کالا می روند مافیای واردات، بلای جان تولید است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنگاه صنعتی انتخابات ۱۴۰۰ درصد افزایش داشته مشابه سال قبل مدت مشابه صادر شده پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد

جواد بلندی روز شنبه در نشست هماهنگی مدیر و مسوولان منطقه با حضور روسای نواحی منطقه تربت‌حیدریه گفت: این اقدام با هدف حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی و در راستای مسوولیت اجتماعی علاوه بر بازدید فصلی گروه معین منطقه از نواحی چهارگانه و همراه با تشدید بازدید تیم‌های کنترلی و نظارتی منطقه، انجام شد.

وی ادامه داد: پارسال نیز در همین راستا، تعداد هشت هزار و ۶۹۸ بازدید توسط تیم‌های کنترلی نظارتی منطقه تربت‌حیدریه انجام شد که از این تعداد پنج هزار و ۵۴۲ مورد بازدید از مجاری عرضه، تعداد سه هزار و ۲۱ مورد بازدید از مصرف‌کنندگان و ۱۳۵مورد گشت مشترک با سازمان های ذیربط حوزه مبارزه با قاچاق سوخت بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در خصوص بازدیدهای میدانی و در راستای برخورد با متخلفان حوزه سوخت، پارسال تعداد ۳۲۱ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش داشت.

بلندی افزود: بر این اساس و با حکم سازمان تعزیرات حکومتی، متخلفان حوزه سوخت به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۷۹ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شدند.

وی اضافه کرد: همچنین با استناد به آیین‌نامه داخلی کمیته تخلفات در راستای برخورد با متخلفان حوزه سوخت و نظم بخشی به آن، پارسال تعداد ۱۱۳ پرونده در کمیته تخلفات منطقه بررسی و رسیدگی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد افزایش داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در نتیجه افزایش بازیدها و کنترل‌های به عمل آمده، مقدار ۱۵۱ هزار لیتر انواع فراورده نفتی به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد ریال کشف شد که از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه مقدار ۱۸ درصد افزایش یافت و به چرخه سوخت‌رسانی بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران