Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:06:20 GMT

رکود سنگین در بازار لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۷۵۱

بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی معتقدند که افزایش قیمتها از سوی بسیاری از کارخانجات لوازم خانگی متوقف شده فقط آن دسته از کارخانجاتی که به نوعی بازار را به صورت انحصاری در اختیار دارند نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند. ناطقان: در طول یک ماه اخیر روند افزایش قیمت برخی از محصولات لوازم خانگی آغاز و تعدادی از تولیدکنندگان حتی لیست جدید قیمت محصولات خود را به بازار ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین سایر تولیدکنندگان نیز بر افزایش هزینه های خود تاکید و اعلام نمودند که به زودی افزایش قیمتها را در محصولات خود اجرایی خواهند کرد.

به نظر می رسید اعلام اینگونه اخبار عاملی شود تا رکود بازار لوازم خانگی تاحدودی برطرف و مصرف کننده نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود ترغیب شوند اما اینگونه اخبار نتوانست تاثیری بر بازار داشته باشد به نحوی که بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی معتقدند که افزایش قیمتها از سوی بسیاری از کارخانجات لوازم خانگی متوقف شده فقط آن دسته از کارخانجاتی که به نوعی بازار را به صورت انحصاری در اختیار دارند نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند.

به عنوان نمونه شرکت بوتان 8 تا 10 درصد به لیست قیمت محصولات خود اضافه کرده است. اما از طرف دیگر بسیاری از تولیدکنندگان با وجود رکود بازار نمی توانند محصولات خود را با قیمت گران بفروشند. در همین زمینه بسیاری از فروشندگان معتقدند ما تخفیفات هشت تا ده درصدی را بر روی کالاها اعمال می کنیم اما بازار تقاضایی نداشته و کمتر خریداری به ما مراجعه می کند.

نکته قابل توجه اینجاست بسیاری از فروشندگان می گویند ما هنوز کالاهای چند ماه پیش خود را نفروخته ایم که بخواهیم کالای جدیدی از شرکت تحویل بگیریم همین رکود معاملات عاملی شده تا کارخانجات دست از افزایش قیمت برداشته و با همان قیمتهای قبلی محصولات را راهی بازار کنند.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران , بازار لوازم خانگی ,

به گفته فعالان بازار لوازم خانگی با وجود کاهش قیمتها در بازار مردم رغبت به خرید لوازم خانگی ندارند شاید منتظر تعیین و تکلیف اوضاع اقتصادی کشور هستند اما از طرف دیگر حتی طرح های فروش هم نتوانسته است مردم را به سمت بازار بکشاند.

متاسفانه قهر مردم با بازار لوازم خانگی همچنان ادامه دارد  و از آن طرف این فروشندگان هستند که نمی توانند کالای خود را بفروشند. هم اکنون ارزان ترین یخچال ساید بای ساید ایرانی 29 میلیون و 200 هزار تومان قیمت خورده است که ما با تخفیفات 10 درصدی آن را ارزان تر می فروشیم اما نمی دانیم چرا خریداری وجود ندارد به نظر می رسد مردم در اسفندماه عمده خرید خود را از بازار لوازم خانگی انجام داده اند و شاید در ماه های اینده ما شاهد خریدار در بازار باشیم. منبع: خبر انلاین برچسب ها: رکود سنگین ، بازار ، لوازم خانگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رکود سنگین بازار لوازم خانگی بسیاری از فروشندگان بازار لوازم خانگی قیمت محصولات خود افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی