Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@03:39:10 GMT

رکود در بازار لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۷۷۳

رکود در بازار لوازم خانگی

بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی معتقدند که افزایش قیمت‌ها از سوی بسیاری از کارخانجات لوازم خانگی متوقف شده فقط آن دسته از کارخانجاتی که به نوعی بازار را به صورت انحصاری در اختیار دارند نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در طول یک ماه اخیر روند افزایش قیمت برخی از محصولات لوازم خانگی آغاز و تعدادی از تولیدکنندگان حتی لیست جدید قیمت محصولات خود را به بازار ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین سایر تولیدکنندگان نیز بر افزایش هزینه‌های خود تاکید و اعلام نمودند که به زودی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرایی خواهند کرد.

به نظر می‌رسید اعلام اینگونه اخبار عاملی شود تا رکود بازار لوازم خانگی تاحدودی برطرف و مصرف کننده نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود ترغیب شوند، اما اینگونه اخبار نتوانست تاثیری بر بازار داشته باشد به نحوی که بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی معتقدند که افزایش قیمت‌ها از سوی بسیاری از کارخانجات لوازم خانگی متوقف شده فقط آن دسته از کارخانجاتی که به نوعی بازار را به صورت انحصاری در اختیار دارند نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند.

به عنوان نمونه شرکت بوتان ۸ تا ۱۰ درصد به لیست قیمت محصولات خود اضافه کرده است. اما از طرف دیگر بسیاری از تولیدکنندگان با وجود رکود بازار نمی‌توانند محصولات خود را با قیمت گران بفروشند. در همین زمینه بسیاری از فروشندگان معتقدند ما تخفیفات هشت تا ده درصدی را بر روی کالا‌ها اعمال می‌کنیم، اما بازار تقاضایی نداشته و کمتر خریداری به ما مراجعه می‌کند.

نکته قابل توجه اینجاست بسیاری از فروشندگان می‌گویند ما هنوز کالا‌های چند ماه پیش خود را نفروخته ایم که بخواهیم کالای جدیدی از شرکت تحویل بگیریم همین رکود معاملات عاملی شده تا کارخانجات دست از افزایش قیمت برداشته و با همان قیمت‌های قبلی محصولات را راهی بازار کنند.

به گفته فعالان بازار لوازم خانگی با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار مردم رغبت به خرید لوازم خانگی ندارند شاید منتظر تعیین و تکلیف اوضاع اقتصادی کشور هستند، اما از طرف دیگر حتی طرح‌های فروش هم نتوانسته است مردم را به سمت بازار بکشاند.

متاسفانه قهر مردم با بازار لوازم خانگی همچنان ادامه دارد و از آن طرف این فروشندگان هستند که نمی‌توانند کالای خود را بفروشند. هم اکنون ارزان‌ترین یخچال ساید بای ساید ایرانی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورده است که ما با تخفیفات ۱۰ درصدی آن را ارزان‌تر می‌فروشیم، اما نمی‌دانیم چرا خریداری وجود ندارد به نظر می‌رسد مردم در اسفندماه عمده خرید خود را از بازار لوازم خانگی انجام داده اند و شاید در ماه‌های اینده ما شاهد خریدار در بازار باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازار لوازم خانگی رکود بازار انحصار لوازم خانگی بسیاری از فروشندگان بازار لوازم خانگی قیمت محصولات خود افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی انواع لوازم خانگی خارجی در یک فروشگاه کالا در "شمال تهران " بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متصدی فروشگاه با استفاده از خودرو‌های شوتی به دفعات مختلف لوازم خارجی قاچاق را به این مکان انتقال داده اسست افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی از فروشگاه بازدید ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل: ۲۰ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بطور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالا‌های قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا