Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از اسپوتنیک، در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی اپل از سری جدید آیفون ۱۲ رونمایی کرد. این سری مجهز به یک ویژگی بسیار جدید به نام سیستم شارژ MegaSafe است که به کاربران اجازه می‌دهد آیفون‌هایشان را با یک دستگاه بی‌سیم شارژ کنند. اما اکنون گزارش‌هایی درباره خطر این دستگاه برای برخی کاربران منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تحقیقی که در ژورنال انجمن قلب آمریکا ( the Journal of the American Heart Association) منتشر شده، آیفون ۱۲ پرو مکس امواج الکترومغناطیسی و رادیویی ایجاد می‌کند که فعالیت دستگاه‌های ضربان‌ساز و الکتروشوک (دفیبریلاتور) را مختل می‌کند از این رو بیماران مبتلا به آریتمی قلبی نباید از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

محققان در یک آزمایش از دستگاه‌های کمک پزشکی مربوط به برندهای مشهور (مد ترونیک، آبوت و بوستون ساینتیفیک) به عنوان شبیه سازهای داخلی و خارجی استفاده کردند. آیفون‌هایی نیز روی پوست یا قفسه سینه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

نتایج نشان داد این دستگاه‌ها به اختلال در عملکرد ۸ مورد از ۱۱ دفیبریلاتورهای قابل کاشت (CIED )خارجی و هر ۳مورد داخلی منجر شده‌اند.

آهنگ قلبت را رهبری کن!

کارشناسان تاکید دارند دلیل این امر وضعیت معکوس آهنربا در CIED ها است که به دلیل آهنرباهای خارجی تعبیه شده در موبایل مختل می‌شود. آهنرباهای به کار رفته در آخرین سری آیفون به اندازه‌ای قدرتمند هستند که روی CIED های تأثیر می‌گذارند.

مؤلفان این تحقیق در این باره نوشته‌اند: فناوری MegaSafe در آیفون ۱۲ پرو مکس به اختلال در عملکرد آهنربایCIED منجر می‌شود و ممکن است آنها را از کار بیندازد.

کارشناسان توصیه کرده‌اند افرادی که از ضربان ساز و الکتروشوک استفاده می‌کنند از آیفون‌های جدید دور بمانند. زیرا ممکن است این آیفون‌ها از فاصله ۱.۵ متری برخی از CIED ها را مختل کنند.

کد خبر 605889 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) ارتباطات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری ارتباطات دستگاه ها آیفون ۱۲ آیفون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت کاربران از هشدارهای آیفون

ایتنا - طبق گزارش های اخیر چالشی جدید برای کاربران آیفون ایجاد شده و آلارم های برخی دستگاه های این شرکت طبق برنامه ریزی خاموش نمی شود.
اپل این چالش را قبول کرده و اکنون مشغول حل کردن آن است.

به گزارش ایتنا از مهر، گزارش هایی از شبکه های اجتماعی در چند هفته اخیر به این چالش اشاره کرده اند و برخی کاربران معتقدند این امر به قابلیت Gaze Awareness این شرکت مربوط است.

هرچند اپل تایید نکرده دلیل واقعی این امر چیست اما کاربران سعی دارند به عنوان یک راه حل احتمالی قابلیت Gaze Awareness را غیرفعال کنند. این قابلیت را می توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن تغییر داد.

حل این مشکل در فهرست اولویت های اپل قرار دارد زیرا آلارم قابلیتی کلیدی در هر موبایل برای زمانبندی کاربر است.

دیگر خبرها

  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان