Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:برنامه بازرسی‌ها طی یک جدول زمان‌بندی به مالک یا بهره‌بردار و بازرسان بنادر تابعه ارسال شده و در موعد مقرر تیم بازرسی با رعایت کلیه پروتکل‌های حفاظتی و بهداشتی به تاسیسات فراساحلی اعزام می‌شود. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی حسین عباس‌نژاد گفت: مطابق سنوات گذشته و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، اولین دوره بازرسی ایمنی و فنی از سکو‌های نفتی منطقه عسلویه، خرداد ماه امسال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، براساس برنامه، تا انتهای سال‌جاری سایر تاسیسات فراساحلی در مناطق نفتی لاوان، سیری، خارک، پارس‌جنوبی و بهرگان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای اجرای تعهدات منطقه‌ای و بین‌المللی و با استناد به اختیارات اعطا شده در بند ۲۲ ماده ۳ آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی، خود را متعهد به اعمال نظارت حاکمیتی بر بهره‌برداری از کلیه سازه‌ها و تاسیسات دریایی در جهت حفظ استاندارد‌های ایمنی و محیط‌زیستی می‌داند.
عباس‌نژاد گفت: هدف از نظارت فنی و ایمنی بر سکو‌های ثابت و متحرک علاوه بر ارتقای استاندارد‌های عملیات و بهره‌برداری آنها، کمک به حفظ محیط زیست منطقه حساس دریایی خلیج فارس و پیشگیری از آلودگی آن است.
وی درباره فرآیند اجرای این بازرسی‌ها توضیح داد: در ابتدا سکو‌های فراساحلی بر اساس میزان ریسک آن‌ها و با شاخص‌هایی همچون حجم تولید سکو، تعداد نفرات مستقر و سوابق بازرسی‌های قبلی سنجیده و انتخاب می‌شود.
به گفته وی، در ادامه این فرآیند، برنامه بازرسی‌ها طی یک جدول زمان‌بندی به مالک یا بهره‌بردار و بازرسان بنادر تابعه ارسال شده و در موعد مقرر تیم بازرسی با رعایت کلیه پروتکل‌های حفاظتی و بهداشتی به تاسیسات فراساحلی اعزام می‌شود.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در بازرسی فنی و ایمنی از سکو‌ها و تاسیسات فراساحل مواردی همچون الزامات کنوانسیون سولاس، آیین‌نامه تاسیسات فراساحلی، مقررات مربوط به کنوانسیون مارپل و الزامات قانون جلوگیری از آلودگی نفتی دریا‌ها و رودخانه‌های کشتیرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه چرخه این بازرسی‌ها با اعلام نتایج به ذی‌نفعان تکمیل می‌شود، افزود: پس از بازرسی، گزارش نواقص احتمالی به صورت کتبی به مالک یا بهره‌بردار، جهت رفع نواقص در بازه زمانی تعیین شده ارسال می‌شود و بازخورد رفع نواقص در بازدید‌های بعدی مورد تدقیق قرار خواهد گرفت.   بیبشتر بخوانید: سکو‌های سرچاهی برای نصب در هندیجان بارگیری شدند انتهای پیام/ برچسب ها: بنادر و دریانوردی سکوی نفتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی سکوی نفتی سازمان بنادر و دریانوردی تاسیسات فراساحلی بازرسی ها سکو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران

با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحد‌های تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد