Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب باید با ارائه راهکارهایی مناسب و سریع، نسبت به اصلاح شبکه های فرسوده و کاهش هدررفت آب اقدام کند.

حمید ملانوری، امروز دوشنبه ۱۷ خرداد در جریان بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان گفت: اصلاح شبکه‌ها با هدف کاهش هدررفت آب باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد و به طور جدی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به گفته وی؛ میانگین 35 درصدی هدررفت آب در مجموع شبکه‌های شهری و روستایی ، عدد بسیار بالایی است.

وی یادآور شد: بر این اساس، یک سوم آب تولیدی استان از طریق شبکه های فرسوده هدر می رود که اصلاً  در مقابل هزینه هایی که برای استحصال و بهداشتی کردن آب می‌شود، قابل قبول نیست.

استاندار ادامه داد: اگر این میزان آب به شبکه برگردد و در مدار مصرف قرار گیرد، کمک بزرگی به موضوع تأمین آب مورد نیاز استان می‌کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: ما اگر به جای این که به دنبال منابع جدید باشیم، چاه حفر کنیم و با آزمون و خطا به منابع آبی شیرین دست یابیم، همین آب موجود را نگهداریم و درست مصرف کنیم، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

وی شناسایی و حذف مصارف غیرمجاز را نیز یکی از راهکارهای مدیریت منابع آبی خواند و گفت: شرکت آب و فاضلاب می بایست با یک برنامه عملیاتی جامعف هر چه سریعتر نسبت به شناسایی و حذف این مصارف اقدام کند.

به گفته وی؛ این موضوع در مناطقی که نیازهای آبی بیشتر است و آب موجود در شبکه در مصارفی نامتعارف هرینه می‌شود، برخوردهای قاطع تری را می‌طلبد.

استاندار ضمن تشکر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در مدیریت منابع موجود و برنامه ریزی‌هایی که برای تأمین آب مورد نیاز مردم در شرایط فعلی صورت گرفته، گفت: تأمین آب به ویژه آب شرب مورد نیاز مردم در این فصل گرم، امری بسیار مهم و ضروری است.

به گفته وی؛ با توجه به شرایط کرونایی موجود و ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی، تأمین آب بهداشتی مورد نیاز مردم هم، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استاندار با اشاره به تشکیل قرارگاه آب استان، تصریح کرد: با توجه به بارندگی های اندک سال زراعی جاری و کاهش محسوس سطح منابع آبی، مهمترین وظیفه قرارگاه آب، کمک به شرکت آب و فاضلاب استان در تأمین آب مورد نیاز مردم می باشد.

ملانوری بیان کرد: تمام ظرفیت های موجود کلیه دستگاه های اجرایی، به منظور تأمین آب مورد نیاز مردم در اقصی نقاط استان در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد تا این فصل را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی ، تأمین آب را ضروری ترین نیاز برای ماندگاری جمعیت عنوان و اظهار کرد: ما اگر نتوانیم آب مورد نیاز مردم را در اقصی نقاط استان به ویژه در روستاها و مناطق مرزی تأمین کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که جمعیت در این مناطق ماندگار شوند.

به گفته وی؛ تأمین آب، عامل ماندگاری جمعیت، ایجاد اشتغال پایدار و مؤثر در رقم خوردن توسعه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در ادامه از اقدامات این مجموعه در راستای مدیریت منابع آبی گفت و با تشریح برنامه‌های در دستور کار به این نکته تأکید کرد که همه هدف ما پایدار کردن آب شبکه ها و مجتمع‌ها در راستای آبرسانی به مناطق مختلف استان است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبرساني تأمین آب مورد نیاز آب مورد نیاز مردم شرکت آب و فاضلاب منابع آبی هدررفت آب شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است