Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ حامیان این ابتکار امیدوارند که چنین اقدامی، موجب گرفته شدن تصمیم مشابهی در کشورهای دیگر اروپایی شود.

به گفته حامیان این ابتکار با هدف ممنوعیت جهانی محصولات تولید شده در شرکت های بزرگ کشاورزی - شیمیایی مانند "سینگنتا"ی سوئیس و "بایر" و "بی ای اس اف" آلمان، کاربرد این سم های مصنوعی که اکنون تنها در کشور بوتان ممنوع است،  موجب مشکلات شدید بهداشتی و تندرستی و کاهش گوناگونی زیستی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تولیدکنندگان آنها می گویند که سم های تولیدی آنها به دقت آزمایش و بررسی شده اند،  قابل بهره برداری ایمن هستند و بازدهی محصولات کشاورزی بدون آنها کاهش خواهد یافت.

موضوع دیگری که در همین روز از شهروندان سوئیس پرسش خواهد شد، بهبود کیفیت آب شامیدنی و مواد غذایی با متوقف کردن پرداخت یارانه مستقیم به کشاورزان مصرف کننده سموم مصنوعی و آنتی بیوتیک ها برای دام و طیور است.

با توجه به اختلاف نظر شدید و نامعمول میان شهروندان سوئیس بر سر این پیشنهادها، به نظر می رسید که میزان آراء موافق و مخالف نزدیک باشد. براساس نظرسنجی تازه؛ ۴۸ درصد رای دهندگان، موافق پیشنهاد حفظ کیفیت آب آشامیدنی و ۴۹ درصد حامی ممنوعیت کاربرد سم های آفت کش مصنوعی هستند.

کشاورزان سوئیس در صورت تصویب این پیشنهادها تا ۱۰ سال برای ایجاد تغییرات در کشتزارهایشان فرصت خواهند داشت که به این کشور اروپایی امکان پیشتازی در تولید مواد غذایی ارگانیک بدون مواد مصنوعی و تبدیل شدن به نمونه ای برای بقیه جهان را خواهد داد.

شرکت سینگنتا که ستاد مرکزی آن در سوئیس و در مالکیت شرکت ملی شیمیایی چین (CNCC) قرار دارد با این استدلال که این ممنوعیت ها موجب کاهش بازدهی محصولات کشاورزی تا ۴۰ درصد خواهد شد، با هر ۲ پیشنهاد مخالفت کرده است.

به گفته سخنگوی سینجتا؛ پیامدهای این ممنوعیت، کاهش تولید محصولات منطقه ای، بالارفتن هزینه های تولید و بهای محصولات کشاورزی و افزایش واردات آن  به زیان مصرف کننده و محیط زیست خواهد بود.

برچسب‌ها رفراندوم صنعت پتروشیمی کشاورزی سوئیس اراضی کشاورزی سموم کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رفراندوم صنعت پتروشیمی کشاورزی رفراندوم صنعت پتروشیمی کشاورزی سوئیس اراضی کشاورزی سموم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس