Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:24:12 GMT

دود شوق در آواز اصفهان و در تفسیر چهار سال گذشته + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۳۹۰۰

دود شوق در آواز اصفهان و در تفسیر چهار سال گذشته + فیلم

‍‍‍‍‍‍

دود شوق عنوان آهنگی است با صدای حامد علیزاده که در آواز اصفهان اجرا شده و نگاهی انتفادی به اوضاع چهار سال گذشته جامعه ایران دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در آستانه‌ی انتخابات بازار ساختن کلیپ‌ها و آهنگ‌های تبلیغی و تخریبی داغ است. از این سو و آن سو شنیده می‌شود که پیشنهادهای میلیاردی به برخی خوانندگان مطرح داده شده تا شاید بپذیرند و دمِ انتخاباتی در راستای حمایت از کاندیدایی مشخص اثری را بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کوچه‌لَر" سوغاتی علی قمصری از تبریز + فیلم

 

تا کنون اما هیچ خواننده‌ی سرشناسی در این عرصه ورود نکرده و احتمال ورودشان هم بسیار اندک است. کلیپ‌ها و آهنگ‌های تبلیغاتی هم که ساخته می‌شود بیشترشان فاقد ارزش‌های هنری و خلاقیت‌های لازم هستند.

انتشار کلیپی با عنوان «دود شوق» اما ماجرایش فرق می‌کند. کلیپی با صدای خواننده‌ای جوان که براساس ردیف موسیقی دستگاهی ایران ساخته شده است. این آهنگ براساس گوشه‌های آواز اصفهان ساخته شده است. جالب اینکه در اجرای این آهنگ، از همان شعرِ ردیف معلق به استاد سخن سعدی، استفاده شده است.

خواننده آهنگ «دود شوق» حامد علیزاده است. تنظیم و میکس و مسترینگ آن را علی وانیار انجام داده و کارگردانی آن هم بر عهده‌ی ابراهیم سالمی است.

آهنگ «دود شوق» فضایی سیاسی اجتماعی دارد و به نوعی دوران دولت دوازدهم را به چالش می‌کشد.

در این آهنگ گوشه‌های «درآمد»، «جامه دران»، «حصار» و «عشاق» را در آواز اصفهان می‌شنویم. آواز اصفهان یکی از بخش‌های مهمِ موسیقی دستگاهی ایران است. در ردیف موسیقی دستگاهی ایران، آواز اصفهان براساس غزلی از سعدی به هنرجویان آموزش داده می‌شود. جالب اینکه علیزاده در آهنگ «دود شوق» بدون تغییر شعر و با انتخابی به جا و درست و در همان قالبِ آوازِ اصفهان این آهنگ را اجرا کرده است.

در ادامه آهنگ «دود شوق» را می‌بینید و می‌شنوید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی رئیس جمهور موسیقی رئیس جمهور آواز اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا

به گزارش همشهری آنلاین، به تازگی ویدئویی از خوانندگی منوچهر هادی کارگردان سینما و تلویزیون برای دخترش سوفیا منتشر شده است. سال گذشته هادی این آهنگ را برای دخترش خواند و برای تولدش به او تقدیم کرد. اکنون ویدئوی خواندن این آهنگ در استودیو منتشر شده است.

همه چیز درباره جنجال خانوادگی یکتا ناصر و منوچهر هادی | این دعوای زن و شوهری را باور کنیم؟

کد خبر 847355 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران

دیگر خبرها

  • رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان