Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا بر ضرورت احیای برجام به‌منظور تحت کنترل درآوردن برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

بلینکن در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان درباره ضرورت پرداختن به برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم‌زمان با مذاکرات احیای برجام، تصریح کرد: «فوری‌ترین کاری که ما باید انجام دهیم این است که برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنیم زیرا اگر ایران تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شود، خطرات ناشی از سایر اقدامات و برنامه‌هایش تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: «برنامه هسته‌ای ایران قبل از خروج ایالات متحده از برجام تحت کنترل بود، اما اکنون تحت کنترل نیست.»

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: «ما هنوز حتی در مرحله دستیابی به توافق پایبندی در برابر پایبندی نیستیم و باید ببینیم که در آینده چه خواهد شد. هم‌زمان با مذاکرات غیرمستقیم، ایران در حال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است.»

بلینکن تأکید کرد: «هرچه مذاکرات بیشتر طول بکشد، زمان گریز [زمان لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای] کاهش می‌یابد و حتی می‌تواند به چند هفته برسد. بنابراین ما یک انگیزه واقعی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران [از طریق احیای برجام] داریم.»

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن برنامه هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآشپز پخت تورم در ایران

سال‌ها است که تورم به عنوان یکی از معضلات اصلی اقتصاد ایران، مردم را رنج می‌دهد. در هر دوره انتخاباتی، مهار تورم به عنوان یکی از شعار‌های اصلی نامزد‌ها به گوش مردم می‌رسد. اما در عمل، گویی این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نمی‌بینند.

به گزارش اکوایران، یکی از ریشه‌های اصلی این معضل، ناترازی در نظام بانکی کشور است. تا زمانی که این ناترازی به طور کامل برطرف نشود، هرگونه تلاشی برای مهار تورم ناکام خواهد ماند. اما چرا با وجود آگاهی از این موضوع، تاکنون اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است؟

در قسمت دهم از مجموعه «فارکست بانکداری» به بررسی این موضوع می‌پردازیم. فرهاد نیلی، اقتصاددان و سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، در این برنامه درباره ریشه‌های این معضل و راهکار‌های مدنظر بحث می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن