Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل‌زاد می‌گوید که در اوضاع کنونی که سطح خشونت‌ها بالاست، تحقق درخواست‌های طالبان درباه آزادی ۷۰۰۰ زندانی این گروه و نیز خارج کردن نام‌های رهبران آنان از فهرست سیاه، عملی نیست.

به گزارش ایسنا، زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز اعلام کرد که روند صلح دوحه به کندی پیش می‌رود و مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان به مسایل اصلی نپرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که طالبان تاکنون به طرح آمریکا برای آینده افغانستان پاسخی نداده‌ و خودشان هم در این زمینه طرحی را مطرح نکرده‌اند.

خلیل‌زاد تاکید کرد، هیئت طالبان که به پاکستان رفته بود، اکنون به دوحه برگشته‌ است و علاقه به پیشبرد مذاکرات دارد. زیرا تعدادی از اعضای هیئت طالبان به کویته رفته بودند و می‌گویند علاقه دارند زودتر مذاکره دوباره شروع شود و ممکن است طرح خود را به هیئت کابل ارائه کنند. 

وی بر این باور است که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و ادامه جنگ به بیشتر شدن مداخلات منطقه‌ای در این کشور خواهد انجامید.

دو راه از نظر او وجود دارد، از دید بلند مدت این‌که یک توافق سیاسی صورت بگیرد یا این‌که جنگ ادامه یابد و اگر خدای نخواسته جنگ ادامه دار صورت بگیرد، مداخلات هم در مسایل افغانستان و منطقه زیادتر می‌شود و این به نفع افغانستان نیست.

خلیل‌زاد در بخش دیگری از این گفت‌وگویش افزود: برخی در گروه طالبان به ارتش افغانستان افتخار می‌کنند، اما پیش از این، در این باره دیدگاه‌های مغایری از سوی شماری از اعضای این گروه وجود داشتند.

خلیل‌زاد تأکید کرد، ایالات متحده آمریکا تا رسیدن به صلح در افغانستان، به کمک نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهد داد و در این زمینه از کمک سه میلیارد و سیصد میلیون دلاری یاد کرد که واشنگتن برای نیروهای امنیتی افغانستان در سال آینده درنظر گرفته است.

سفر خلیل‌زاد به کابل در شرایطی است که مذاکرات صلح میان هیئت‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان بیش از یک ماه است که متوقف شده است.

به‌تازه‌گی شماری از اعضای هیئت کابل به دوحه رفته‌اند تا مذاکرات با طالبان را ازسر بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلمای خلیل زاد مذاکرات طالبان و آمریکا خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند