Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری و علی جنتی وزیران پیشین  و جمعی از مدیران و مسیولان این وزارتخانه و شماری از اصحاب فرهنگ و هنر عصر دوشنبه با حضور در منزل زنده یاد علی مرادخانی معاون سابق امور هنری این وزارتخانه، ضمن دیدار، در سوگ وی با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادخانی در حل مشکلات اهالی فرهنگ کوشا بود

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با خانواده مرحوم مرادخانی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: آن مرحوم از مدیران با سابقه و با تجربه و موثر در حوزه فرهنگ و هنر بود، بیش از ۳۰ سال حضور ایشان در حوزه فرهنگ و هنر از وی یک کارنامه درخشان و قابل توجه ایجاد کرده است.

صالحی افزود: برخی مدیران با فضای صندلی های اداری جا به جا می شوند و برخی مدتی حضور دارند و می آیند و می روند، اما مرادخانی از مدیرانی بود که در یک ارتباط پیوسته با اهالی فرهنگ و هنر بود و در دل آنها جا داشت، او  در حل مسائل مختلف اهالی فرهنگ در شرایط مختلف کشور در سه دهه گذشته به صورت آشکار و نهان فعال و کوشا بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مرحوم مرادخانی در حوزه مدیریتی تلاش وافری داشت تا سهم حوزه فرهنگ و هنر را در توسعه ملی و در ارتباطات خارجی ایران بالاتر ببرد؛ او از مدیرانی است که آثارش و یادش و یادگارانش همیشه در خاطر اهالی فرهنگ و هنر باقی خواهند ماند.

فرهنگ و هنر ایران زمین با رفتن مرادخانی سرمایه بزرگی را از دست داد

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار خانواده مرحوم مرادخانی اظهار داشت: او جزو معدود انسان هایی بود که خیلی در دل،   درد داشت  اما همیشه بر لب لبخند داشت، او دردهایش را کتمان می کرد و همیشه برای همکارانش و جامعه مخاطبانش در تمام سطوح لبخند خود را عیان می کرد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: او انسانی فهیم و وارسته بود، در حوزه هنر اندیشمند و مدیری کم نظیر بود و متانت بسیاری داشت. اخلاق مدار بود و هرگز از ایشان حاشیه ای نشنیدم و ندیدم، هرگز از کسی گله ای نداشت بسیار صبور بود.

صالحی امیری مرحوم مرادخانی را انسانی فرهیخته  دانست و گفت: با درگذشت او فرهنگ و هنر ایران زمین یکی از سرمایه های بزرگ خود را از دست داد. به گفته یکی از اندیشمندان «وقتی یک فرهیخته از دنیا می رود یک کتابخانه می سوزد» مرحوم مرادخانی نمونه عینی همین خسران است و با رفتنش همه اصحاب فرهنگ و هنر را داغدار کرد.

وی با تسلیت درگذشت مرحوم مرادخانی به اصحاب  فرهنگ و هنر و جامعه موسیقی و هنر آرزو کرد که روح او همنشین اولیا و انبیا شود.

مرحوم مرادخانی با خلوص نیت کار می کرد و خستگی ناپذیر بود

علی جنتی وزیر پیشین  فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با خانواده مرحوم مرادخانی اظهار داشت: حدود چهار دهه با آن مرحوم کار کردم و مانوس بودم، او با همه خلوص نیت کار می کرد در حوزه فرهنگ و هنر شبانه روز تلاش می کرد و خستگی ناپذیر بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: او از ابتدا ازاوایل دهه ۶۰ در حوزه فعالیت های هنری فعالیت می کرد. بیشترین زمان کاری خود را  بیش از ۱۴ سال را در حوزه موسیقی صرف کرد و رییس دفتر موسیقی بود با اهالی فرهنگ و هنر یک رابطه عاطفی بسیار نزدیک داشت.

جنتی بیان کرد: همه هنرمندان نه فقط در حوزه موسیقی بلکه در حوزه سینما و نمایش با مرادخانی خیلی رابطه صمیمی داشتند و در بسیاری جهات حرف شنوی داشتند، در بسیاری از مشکلات تنها کسی بود این اختلافات و مسائل را به راحتی حل و فصل می کرد.

گنجینه موزه موسیقی محصول تلاش مرحوم مرادخانی است

جنتی گفت: در دوره ای که او معاون هنری در زمان وزارت من و  همکار بودیم، واقعا به عنوان یک مشاور و معاون عالم و پر تلاش و کارآمد بود، و پس از سال ۸۴ موزه موسیقی را راه اندازی کرد؛ این موزه یکی از ماندگارترین کارهایی است که در جمهوری اسلامی در بخش موسیقی انجام شده است، هر آنچه که از ابتدای موسیقی در تاریخ ایران زمین بوده در این موزه جمع آوری شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: موزه موسیقی گنجینه ای حاصل تلاش مرحوم مرادخانی است که در هیچ موسسه و مرکز فرهنگی دیگری حتی صدا و سیما نمی توان یافت همه آلات موسیقی سنتی ایران منسوب به هر نقطه ای از کشور در این مجموعه گردآوری شده که حاصل تلاش مرحوم مرادخانی است.

پیروز حناچی شهردار تهران، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا تابش رییس بنیاد سینمایی فارابی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، ابوالقاسم خوشرو معاون هنری پیشین  وزارت فرهنگ، مصطفی کاظمی مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران، مرتضی کاظمی مشاور وزیر و معاون پیشین هنری وزازت فرهنگ نیز عصر امروز با حضور در منزل آن مرحوم و دیدار و تسلیت به خانواده آن فرهیخته فقید در سوگ وی ابراز همدردی کرده و فاتحه خواندند.

به گزارش ایرنا، علی مرادخانی معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از یک ماه پیش بعلت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری و روزهای گذشته به کما رفته بود، صبح روز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ درگذشت.

زنده یاد علی مرادخانی، که معاونت سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عهده دار بود، فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود. وی پس از اتمام تحصیلات خود در سمت‌های مختلف مدیریتی نیز حضور داشت که از آن جمله می‌توان به مدیریت تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵)، مدیریت همکاری‌های سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، مدیریت مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶)، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷) و مدیریت موزه موسیقی (۱۳۸۷ تاکنون) اشاره کرد.

تاسیس خانه موسیقی ایران با همکاری هنرمندان موسیقی، مدیر تولید مجموعه زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان (امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، نیز برخی دیگر از فعالیت‌های زنده یاد مرادخانی را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها حمید رضا نوربخش سید عباس صالحی سید مجتبی حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد سینمایی فارابی علیرضا تابش علی مرادخانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید رضا نوربخش سید عباس صالحی سید مجتبی حسینی حمید رضا نوربخش سید عباس صالحی سید مجتبی حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد سینمایی فارابی علیرضا تابش علی مرادخانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهالی فرهنگ و هنر حوزه فرهنگ و هنر مرحوم مرادخانی علی مرادخانی موزه موسیقی آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر