Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا رزم حسینی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران گفت: وضعیت صنعت در سال گذشته نسبتاً خوب بود و با وجود تحریم‌ و کرونا 8 درصد رشد صنعتی اتفاق افتاد. در حوزه تجارت نیز علی‌رغم همه مشکلات صادرکنندگان توانستند نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که تجارت ایران به رقمی بالغ بر 74 میلیارد دلار رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در خصوص رونق حوزه معدن 6 هزار پهنه معدنی در دستور کار 31 استان قرار گرفته که از طریق مزایده عمومی در معرض فعالان حوزه معدن و سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین کلیه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه تأمین نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و وزارت صمت برای تأمین نهاده‌ها کمک کننده خواهد بود.

رزمحسینی بیان داشت:‌ در فروردین‌ماه 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل در 27 رشته صنعتی بالغ بر 50 درصد رشد تولید داشتیم و این یکی از افتخارات ما به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین در فروردین 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاخص صدور جواز تأسیس 62درصد رشد کرده و 74 درصد در صدور پروانه بهره‌برداری افزایش داشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مشکلات اصلی واحدهای صنعتی به خصوص فولاد و آلومینیوم تأمین برق است که تصمیم گرفته‌ایم تا واحدهای صنعتی در این زمینه نیز اقدام به تولید برق کنند، لذا برنامه‌ریزی شده تا طی 2-3 سال آینده این واحدهای صنعتی هشت هزار مگاوات برق خود را تأمین کنند.

رزم حسینی عنوان کرد: بسته مانع‌زدایی از تولید تهیه شده که فردا در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت.

وی در بیان اینکه در جهت مانع‌زدایی از تولید امضاهای طلایی را فسخ کرده‌ایم و تیک‌های صادراتی جمع شده است، گفت: مصوبه 214 و 177 دولت باعث شد که پرونده قضایی صادرکنندگان جمع شود و اکنون هیچ صادرکننده‌ای پرونده قضایی ندارد.

پربیننده ترین آغاز دوباره مبادلات تجاری بین ایران و کره‌ از سه ماه آینده کدام کشور بالاترین میزان واردات را دارد؟ سیمان شاهرود و لامرد به بورس کالا می روند مافیای واردات، بلای جان تولید است رشد ۸ درصدی بخش صنعت کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید علیرضا رزم حسینی انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند

آلبرت بغزیان در خصوص اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت که قرار است دارایی و موجودی انبار آن ها را شفاف سازی کند، گفت: استفاده از سامانه های جدید همواره مقاومت هایی را در پی دارد. سامانه تجارت نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی ادامه داد: طلافروشان به سامانه مودیان که در راستای شفاف سازی تراکنش هاست پیوسته اند. اما به سامانه تجارت اعتراض دارند. این صنف تقریباً آخرین صنفی بودند که به سامانه مودیان پیوستند. به هر حال، معمولاً مقاومتی در مقابل پرداخت مالیات وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: تراکنش های بالایی در صنف طلافروشان انجام می شود. طبیعی است که این صنف به سامانه های جدید اعتراض داشته باشند. اما در حال حاضر، طلافروشان به سامانه تجارت معترض هستند.

وی ادامه داد: سامانه مودیان در راستای شفاف سازی تراکنش ها و میزان درآمد کسب و کارها است و برای همگان مزیت دارد. شفاف سازی در نهایت به نفع کسانی است که در فضای سالم و شفاف فعالیت می کنند. اتفاق خاصی در این سامانه نمی افتد و فقط درآمدها شفاف سازی می شوند.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: از آنجائیکه در این سامانه مشخص می شود که قیمت طلا با چه شاخص هایی مشخص می شود، از سردرگمی در فضای طلافروشی نیز اجتناب می شود. همه چیز شفاف است و این به نفع اقتصاد است.

بغزیان گفت: طلافروشان و همه اصناف دیگر باید در نظر داشته باشد که همه در برابر قانون برابر هستند و باید مالیات مربوط به درآمد افراد پرداخت شود. در شرایطی که حتی کارمندان با حقوق های پایین در معرض مالیات ستانی هستند، جایی برای اعتراض باقی نمی ماند. سامانه مودیان ابزاری در راستای ایجاد هر چه بیشتر عدالت مالیاتی است و به همین دلیل نمی تواند مورد اعتراض باشد.

وی ادامه داد: اما سامانه تجارت که قرار است موجودی انبار و دارایی طلافروشان را شفاف سازی کند، از حساسیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل طلافروشان به آن اعتراض دارند. اما از طرفی هم در دیگر بخش های دیگر مانند خودروسازی نیز میزان دارایی و موجودی انبار مشخص است. حتی مشخص است که فروش به چه کسانی صورت گرفته است.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: به طور کلی، نیاز است در یک تعامل سازنده به سمت اجرای درست قوانین برویم. به نحوی که ضمن عدم ایجاد حساسیت در جامعه از یک نظام مالیات ستانی قوی و کارآمد بهره مند شویم. سامانه ها در این راستا می توانند کمک کننده باشند. نیاز است نواقص احتمالی سامانه ها را رفع کنیم و بهترین استفاده را از آن ها داشته باشیم.

به زعم کارشناسان، سیستم مالیات گیری در ایران مبتلا به مشکلاتی است که باید رفع شود. به طور مثال، بانک اطلاعاتی جامعی در خصوص درآمد افراد در دسترس نیست و همین امر باعث شده است که امکان گریز مالیاتی برای عده ی زیادی فراهم باشد.

در راستای حل این مشکل، دولت سیزدهم اقدام به اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی کرد. در این سامانه، تمامی تراکنش های هر کسب و کاری به صورت شفاف ثبت می شود. مالیات ستانی از واحدها نیز بر اساس همین تراکنش ها و میزان درآمد افراد صورت می گیرد.

واقعیت این است که اطلاعات دهک های پایین و متوسط جامعه شامل کارمندان و تولیدکنندگان خرد به راحتی در دسترس است و به همین دلیل از آنها مرتب مالیات اخذ می شود. اما دلالان و صاحبان مشاغل واسطه ای که سودهای سرشاری نصیبشان می شود، از دادن مالیات فرار می کنند.

سامانه های نوین مانند سامانه مودیان در راستای مقابله با فعالیت های زیرزمینی و قاچاق است. زیرا اطلاعاتی که در این سامانه ها در دسترس قرار دارد، امکان نظارت بیشتر بر فعالیت های اقتصادی را به دولت می دهد.

به زعم کارشناسان، شفاف سازی درآمدها می تواند به مالیات ستانی هوشمند و عادلانه بیانجامد. 

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است