Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «نتانیاهو تا آخرین رمق مبارزه خواهد کرد تا ائتلاف "تغییر" موفق نشود از کنست، رأی اعتماد بگیرد؛ زیرا این مسئله برای او حکم مرگ و زندگی را دارد، ولی این گونه نیست. چرا که حتی اگر موفق شود ائتلاف بنت-لاپید را شکست دهد، نخواهد توانست رهبری و هژمونی خود در زندگی سیاسی و حزبی در اسرائیل را بازگرداند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الایام فلسطین با مقدمه فوق به شکست بنیامین نتانیاهو پرداخت و نوشت، همه چیز به پایان رسیده، نتانیاهو کنار گذاشته شده و آینده سیاسی او تمام شده است. در صورت شکست ائتلاف بنت-لاپید و سقوط کابینه تغییر، دیگر نتانیاهو موفق نخواهد شد به قدرت بازگردد.

به گزارش این روزنامه، تشکیل این ائتلاف به منزله اجماع نسبی بین احزاب راستگرا، میانه‌رو و باقی مانده احزاب چپگرا در فلسطین اشغالی است مبنی بر اینکه دوران نتانیاهو به پایان رسیده است. لذا این احزاب، برای سرنگونی نتانیاهو و آغاز مرحله جدید، «امتیازات دردناکی» دادند و تأکید کردند که نباید دوران نتانیاهو تکرار شود.

بنا بر این گزارش، این احزاب به ویژه احزاب راستگرا، چهار بار به نتانیاهو فرصت دادند، ولی باز هم وی نتوانست کابینه مستقر و مداومی تشکیل دهد، اما این بار دیگر موفق به این کار نشدند.

این روزنامه تأکید کرد، تلاشهای مذبوحانه نتانیاهو علیه دولت تغییر بدین سبب است که رهبری متزلزل خود بر احزاب راستگرا را ثابت کند؛ ولی زمزمه‌هایی در حزب لیکود شنیده می‌شود که برای تعیین رهبر جدید، باید انتخابات داخلی در این حزب برگزار شود.

به گزارش الایام، حتی اگر دولت تغییر سرنگون شود و انتخابات پنجم نیز برگزار شود، فرصت نتانیاهو برای رهبری مجدد لیکو و اردوگاه راستگرایان بسیار دشوار است؛ زیرا این حزب و اردوگاه به این نتیجه رسیده‌اند که حفظ هژمونی آنان در عرصه سیاسی، در گرو کنار گذاشتن نتانیاهو است.

 لاپید رییس حزب یش‌عتید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رییس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است.

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، بنت به‌عنوان رییس حزب یامینا ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

نتانیاهو پیشتر در آخرین تقلاهای خود برای باقی‌ماندن در قدرت، از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود، رأی موافق ندهند.

پربیننده ترین جنگ اقتصادی ترامپ منجر به ضرر ٢٠٠میلیارد دلاری به درآمد ایران شد ترامپ: زودتر از آنچه که فکر کنید، کاخ سفید را پس می‌ گیریم زمان پاسخگویی جنایتکاران فرا خواهد رسید نفتالی بنت تسلیم خواسته‌ های آمریکا درباره ایران می‌ شود پکن نباید در تعیین قوانین تجارت جهانی شرکت کند / پیشنهاد جایگزینی با استاندارد بالا به جای چین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه

الجزیره گزارش داد، پلیس رژیم صهیونیستی مصوبه کابینه این رژیم درباره بستن دفاتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کرد.

بر این اساس پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی یورش برد و این دفتر را تعطیل کرد.

«شلومو کرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: بازرسان وزارت ارتباطات تحت حمایت پلیس وارد دفتر شبکه الجزیره در قدس شدند و تجهیزات آن را مصادره کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این اقدام گفت: از وزیر ارتباطات به دلیل نقشش در بستن دفاتر شبکه الجزیره تشکر می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که خبرنگاران الجزیره به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زده و به اقدام علیه نظامیان صهیونیست تحریک کرده‌اند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رأی داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه