Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی سفر رییس مجلس شورای اسلامی در استانداری ایلام برگزار شد.

 بهزاد علیزاده روز دوشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام اظهار کرد: این استان نیازمند توجه ویژه مجلس در تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و رهایی از محرومیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: استان ایلام در همه بخش ها نیازمند توجه ویژه دولتمردان است و باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام آن بودجه لازم اختصاص داده شود.

نماینده دهلران افزود: از ظرفیت ماده ۵۶ بخش خصوصی و در تدوین برنامه هفته توسعه باید بیش از گذشته به ایلام توجه شود چرا که این استان با وجود ظرفیت های عظیم و پتانسیل های بالقوه همچنان محروم است.

علیزاده خواستار توجه ویژه به پتروشیمی دهلران، دره شهر و ان جی ال دهلران شد و گفت: این استان در بخش نفت و پتروشیمی برای رونق اشتغال و تولید نیازمند افزایش حجم سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال باید از ظرفیت نیروهای بومی استان در صنایع نفت و و پتروشیمی استفاده شود و همواره در استخدام ها این صنایع اولویت با نیروهای بومی هر منطقه باشد.

نماینده دهلران به خسارت های خشکسالی اشاره کرد و افزود: خشکسالی خسارت های زیادی به کشور و استان ایلام وارد کرده که در راستا در ایلام نیازمند تمدید وام های کشاورزی به مدت ۲ سال، پرداخت خسارت به کشاورزان و خرید دام مازاد عشایر هستیم.

علیزاده با اشاره جمعیت ایلام و جانفشانی این مردم در هشت ساله دفاع مقدس، افزود: خواستاریم که در کمسیون شوراها، تصمیمات لازم برای این افزایش تعداد نمایندگان ایلام از سه نفر به پنج نماینده اتخاذ شود. 

سارا فلاحی نیز اظهار داشت: استان ایلام با وجود ظرفیت های عظیم نفت و گاز و پتروشیمی و قابلیت های کشاورزی به آن توجه ویژه نشده است و همچنان تصمیم گیری برای مدیریت این منابع خارج از استان اتخاذ می شود.

وی افزود: لازم است دولت و مجلس  از ظرفیت نخبگان و جوانان این استان برای توسعه استفاده کند چرا که در طول سال های اخیر توان و قابلیت جوانان این مرز و بوم مغفول مانده است.

نماینده ایلام یادآور شد: با وجود اینکه بسیاری از اقدامات صورت گرفته در ایلام در طول سال های اخیر جای قدردانی دارد اما عمق محرومیت این استان در بخش راه های مواصلاتی، زیرساخت های ارتباطی، پدافند غیر عامل و اشتغال جوانان دارای مشکلات بسیاری بوده  که رفع آن  نیازمند توجه ویژه مجلس و دولتمردان است.

فلاحی تاکید کرد: باید به ایلام محروم اما دارای ظرفیت فراوان، بیش از گذشته توجه شود چرا که در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، درخت انقلاب با خون این مردم آبیاری شد و مردان و زنان این دیار در آن مقطع جانانه در برابر دشمنان قد علم کرده وشجاعانه از جان و مال و نام ایران دفاع کردند.

وی با بیان اینکه که حدود ۳۰ هزار زن بی سرپرست یا بد سرپرست در استان وجود دارد، افزود: در این راستا باید برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به حوزه زنان این استان بیش از پیش توجه شود و برای حمایت از این قشر برنامه داشته باشیم.

علی اکبر بسطامی نیز  با گرامیداشت یادو خاطره ۷۲ شهید شهرستان ملکشاهی و ۱۵۰ شهید شهرستان ایوان اظهار کرد: رژیم منحوس بعثی در ۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۳۶۴ با بمباران ملکشاهی و ایوان لکه ننگی در تاریخ جنگ ۸ ساله برجای گذاشت.

بسطامی با انتقاد از عدم دعوت اهالی رسانه در سفر رئیس مجلس به استان گفت: رسانه ها با دلسوزی زبان گویای جامعه هستند و نباید نسبت به این قشر زحمتکش بی مهری شود. 

وی سپس به مسئله راه‌های ارتباطی استان به عنوان مهمترین عامل توسعه اشاره و بیان کرد: عدم اتصال ایلام به شبکه ریلی ظلمی در حق مردم بوده و ادامه داد: استان های نفت خیز و گاز خیز بر اساس مفاد قانون باید در اولویت اتصال به شبکه ریلی کشور باشند، اما این موضوع در خصوص استان ایلام اجرا نشده است. 
نماینده ایلام در مجلس گفت: جاده کرمانشاه - حمیل - ایلام با توجه به طبیعت کوهستانی برای رانندگان و مسافران به قتلگاه تبدیل شده و باید روند چهار بانده شدن این مسیر شتاب گیرد. 

بسطامی با اشاره به بروز سیل ویرانگر در منطقه عرب رودبار گفت: رودخانه بزرگ سیمره به منشا خیر و آبادانی برای سایر استان ها تبدیل شده است ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

وی به اهمیت اشتغالزایی بازارچه های مرزی پرداخت و همچنین خواستار فعال شدن بازارچه های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: منطقه آزاد مهران که بعد از سالها با ۷ هزار هکتار تصویب شده است، انتظار داریم در مسیر درست هرچه زودتر وارد فاز بهره برداری شود. 

بسطامی یکی از مزیت های استان را وجود میدان مشترک نفتی چنگوله برشمرد و یادآور شد: در صورت بهره برداری از این میدان برای سه هزار نفر شغل ایجاد می شود. وی یادآدور شد: نگاه تمامیت خواه نداریم اما از مطالبه رعایت عدل در خصوص مردم شریف استان ایلام برای اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه با موضوع بومی گزینی در پروژه های صنعت نفت و گاز و توجه به اشتغال جوانان و نیروی انسانی این منطقه، کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استمهال بدهی بانکی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا با توجه به ادامه یافتن شیوع این ویروس و تعطیلی مشاغل مختلف، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شیوع این ویروس زندگی بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است و تعداد زیادی نیز بیکار شده اند که باید اقدامات جبرانی برای کمک به این افراد اندیشیده شود. 
رییس مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه وارد استان ایلام شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی استان ایلام توجه ویژه رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران اظهار کرد: در این جلسه از کاهش تورم استان و بهبود رتبه استان در این شاخص از رتبه ۴ به ۲۱ خبر دادم.

وی در ادامه افزود: از کاهش عدم برخورداری خراسان شمالی در آسفالت راه‌های استان از ۱۲ درصد به ۸ درصد نیز گفتم و افزودم: در این دولت گازرسانی به روستاها از ۹۶/۴ به ۱۰۰ درصد رسیده و همه روستاهای دارای سکنه در استان گازرسانی شدند.

استاندار خراسان شمالی تکمیل علاج بخشی سد بیدواز دولت سیزدهم و رساندن سد گلمندره به مرحله آبگیری را نیز از دستاوردهای مهم مطرح کردم.

حسین‌نژاد، پیشرفت سریع پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و رهاسازی چاه‌های آب پلنگ دره برای انتقال آب آنها به بجنورد برای شرب، پس از سفر نخست رئیس جمهوری به خراسان شمالی را نیز به عنوان بخش دیگری از صحبت‌ها در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح کرد و گفت: تصفیه خانه شیروان نیز از پروژه‌هایی است که در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار خراسان شمالی به هدف‌گذاری برای تکمیل سیزده زنجیره ارزش در استان اشاره کرد و گفت: در ادامه این نشست به سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی در این زنجیره‌ها اشاره کردم و گفتم برای توسعه و تکمیل این زنجیره‌های ارزش، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیاز داریم.

حسین‌نژاد نسبت مصارف بانکی به منابع بانکی خراسان شمالی را نزدیک به ۲ دانست و خواستار خط اعتباری ویژه برای استان‌هایی شد که منابع کافی برای پیشبرد برنامه‌ها ندارند.

وی درخواست حذف تعهد ارزی برای صادر کنندگان خراسان شمالی را نیز به عنوان درخواست دیگر مطرح کردم.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد، قریب‌الوقوع بودن سفر رئیس جمهوری به ترکمنستان را نیز مورد توجه قرار دادم و درخواست کردم در این سفر بازگشایی گذر مرزی و بازارچه مرزی در محدوده مرز ۳۰۰ کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان مطرح و پیگیری شود.

کد خبر 6097698

دیگر خبرها

  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد