Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@22:45:50 GMT

«چه» فیلمی درباره مبارزات چه‌گوارا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۶۸۵۸

«چه» فیلمی درباره مبارزات چه‌گوارا

«چه» فیلمی دوبخشی در ژانر زندگی‌نامه به کارگردانی استیون سودربرگ و محصول ۲۰۰۸ درباره چه‌گوارا و انقلابیون مارکسیست است.

به گزارش برنا، فیلم‌ها به جای اینکه از ترتیب زمانی پیروی کنند، یک سری از لحظات متقاطع از جدول زمانی ارائه می‌دهند. بخش اول به انقلاب کوبا و سقوط فیدل کاسترو، چه گوارا و سایر انقلابیون در کوبا تا سرنگونی موفق دیکتاتوری فولگنسیو باتیستا تا دو سال بعد می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دوم که چریک نام دارد و بر تلاش چه گوارا بر ایجاد انقلاب در بولیوی و نابودی وی متمرکز است.

بنیسیو دل تورو، دمیان بیچیر، خودریگو سانتورو، سانتیاگو کاباررا، فرانکا پوتنته، جولیا اورموند، مارک-آندره گروندین، لو دیاموند فیلیپس، ژواکیم دی آلمیدا، ادگار رامیرز، گاستون پائولس و اسکار آیزاک از بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

فیلمنامه ترنس مالیک در ابتدا محدود به تلاش چه گوارا برای شروع انقلاب در بولیوی بود. وقتی پروژه با کمبود بودجه مواجه شد، مالیک پروژه را ترک کرد و استیون سودربرگ موافقت کرد که فیلم را کارگردانی کند. او فهمید که هیچ زمینه‌ای برای اقدامات چه گوارا در بولیوی وجود ندارد و تصمیم گرفت که مشارکت وی در انقلاب کوبا و حضور او در سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۴ را به تصویر بکشد. پیتر پاچمن برای نوشتن فیلمنامه استخدام شد، فیلمنامه آنقدر طولانی شد که استیون سودربرگ فیلم را به دو بخش تقسیم کند، یک بخش شرح حال کوبا و دیگری بولیوی. فیلم‌برداری از سال ۲۰۰۷ و در اسپانیا، آرژانتین، پورتوریکو و مکزیک انجام شد.

فیلم اولین بار در جشنواره کن اکران شد و نظرات مثبتی نیز دریافت کرد و بنیسیو دل تورو موفق به دریافت بهترین بازیگر مرد شد.

خلاصه داستان:

فیلم از ملاقات فیدل کاسترو و چه گوارا در مکزیکو سیتی آغاز می‌شود، در بخش اول تا پیروزی درخشان گوارا در تسخیر شهر سانتا کلارا (کوبا) و حرکت وی و ارتش چریک‌ها تحت رهبری او به سمت هاوانا ادامه می‌یابد.

در قسمت دوم، پیروزی بر رژیم فولگنسیو باتیستا و عزیمت وی به کنگو و سپس بولیوی و جان باختنش محور اصلی فیلم است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جدول انقلاب کوبا بولیوی بودجه سازمان ملل متحد مکزیک فیدل کاسترو کنگو آرژانتین بولیوی فیدل کاسترو کنگو مکزیک معرفی فیلم استیون سودربرگ فیلم چه چه گوارا چه گوارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار تیم ملی فوتسال با رهبر معظم انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، اعضای تیم ملی فوتسال ایران که در روزهای گذشته برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند، ظهر امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبری به تصمیم شمخانی و خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات به روایت آیت الله هاشمی /فیدل کاسترو شروع به حرف زدن که می کند، دیگر متوقف نمی شود
  • دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب
  • نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علت‌ها واکاوی شوند
  • تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند
  • دیدار تیم ملی فوتسال با رهبر معظم انقلاب
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • فیلم/ وظیفه حجاج در بیان رهبر انقلاب
  • تصاویر دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • فیلم/ جزئیات دیدار کرگزاران حج با رهبر انقلاب