Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه صفر تا صد تولید مرغ در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور رصد می شود، گفت: قیمت جوجه یکروزه در سامانه سماصط همان قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان است و اکثر مرغداران با این قیمت جوجه تهیه کرده اند و قیمت های ۸۰۰۰، ۹۰۰۰ تومان برای جوجه یکروزه بازار گرمی توسط برخی افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن عباسی معروفان در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که گفته می شود در ۶ماه گذشته چندین هزار مرغداری غیرفعال نهاده دولتی دریافت کرده اند و آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر؟  گفت: سامانه ای به نام سماصط(سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور)  در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که همه اطلاعات مرغداری های از جوجه ریزی تا مصرف دان و میزان مرغی که باید تحویل داده شود، ثبت می شود و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی نیز از صفر تا صد آن را رصد می کند.

وی ادامه داد: مرغداری هایی که مجوز و پروانه بهره برداری نداشته باشند در این سامانه ثبت نمی شوند و سهمیه نهاده دولتی به آنها تعلق نمی گیرد.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: نشت نهاده دولتی هم امکان پذیر نیست، زیرا تخصیص نهاده از صفر تا صد مشخص است. البته شاید قبلا در سایه نبود نظارت شدید این اتفاق رخ می داد ولی در حال حاضر نشتی نهاده وجود ندارد. اگر مواردی هم باشد در صورت اعلام قابل پیگیری و برخورد خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سامانه سماصط به طور دقیق مشخص است که هر مرغداری چقدر نهاده گرفته، به چه میزان جوجه ریزی انجام داده و چقدر مرغ باید تحویل کشتارگاه دهد. این سامانه برای همه استان ها بوده و ورودی و خروجی کنترل می شود.

معروفان در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا در فروردین ماه دستگاه های مربوطه با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه و نهاده و... قیمت مرغ را اصلاح کردند، گفت: در کشور سازمانی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود دارد که مکانیزم تعیین قیمت با آنها است. یعنی قیمت همه مولفه های تولید را استخراج  و سپس قیمت محصول نهایی را اعلام می کنند. زمانی که قیمت مرغ به ۲۴هزار و ٩٠٠ تومان تغییر یافت همه افزایش هزینه ها در نظر گرفته شد.

وی در پایان گفت:در سامانه سماصط قیمت جوجه یکروزه  همان ۴۲۰۰ تومان است و بیش از ۹۸ درصد مرغداری ها هم با همان قیمت مصوب جوجه خریداری کرده اند. اینکه کسی خارج از سامانه با قیمت های گران تر خریده مبنای ما نیست. قیمت های ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومانی که برای جوجه یکروزه گفته می شود بازارگرمی توسط برخی افراد است. همچنین اگر کسی مدعی است که جوجه یکروزه را گران خریده می تواند اعلام کند و دستگاه های نظارتی حتما پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرغ وزارت جهاد كشاورزي جوجه یکروزه وزارت جهاد کشاورزی جوجه یکروزه قیمت جوجه صفر تا صد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس