Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:54:45 GMT

نیروی کار متخصص تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۷۲۰۱

نیروی کار متخصص تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند

ایسنا/اردبیل یک کارشناس بازار کار گفت: نیروهای متخصص و ماهر در دوران کرونا، تهدید حاصل از این ویروس را به فرصت تبدیل کردند.

اصغر مناف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هرچند که با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای نیروی کار به وجود آمد ولی نباید فراموش کرد که این نیروها با استفاده از علم، دانش و مهارت خود در قالب شرکت‌های دانش بنیان، توانستند دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) را در کمترین زمان ممکن تولید و حتی صادر نیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: خط تولید ماسک سه لایه و الکل نیز از نتایج تلاش و همت نیروهای متخصص و ماهر در کشور بود و است و این روزها نیز نقش و اهمیت نیروی انسانی کارآمد خود را در تولید واکسن کرونا نشان داده و کشور را در رتبه‌های مطرح در جهان قرار داده است.


به اعتقاد مناف زاده، بیماری کرونا نه تنها از راندمان نیروی کار نکاسته بلکه زمینه ایجاد دانش‌ها و اختراعات جدید را نیز به وجود آورده است که همه این اقدامات در کشور را مرهون نیروهای متخصص و ماهر هستیم.


وی اضافه کرد: توجه به نقش نیروی متخصص و ماهر در رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف ضروری است و باید بستر سازی و بستر آفرینی در راستای پرورش چنین نیروهایی در کشور پیش بینی و پیگیری شود زیرا با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم امکان شناسایی و پرورش نیروهای کارآمد در کشور وجود دارد.


این کارشناس بازار کار تصریح کرد: در افزایش راندمان و کیفیت نیروی انسانی در واحدهای تولیدی و خدماتی اعم از بخش خصوص و دولتی علاوه بر آموزش، تجربه و سلامت نیروی کار نیز از ابعاد اصلی سرمایه انسانی، محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه یک نیروی کارآمد زمانی می‌تواند تواند اثربخش باشد که از صحت و سلامت جسمی و بهداشت روانی لازم برخوردار باشد، افزود: حفظ سلامت جسمی و روحی کارکنان از اهمیت بسزایی برخوردار می‌تواند باشد بنابر این می‌تواند طلبد چه کارفرمایان بخش خصوصی و چه کارفرمایان بخش دولتی الزامات و بستر های لازم برای حفظ سلامت کارکنان خود را با اقداماتی از جمله شرکت‌های ادواری و بیمه های تکمیلی تأمین کنند تا حدودی از فشار و استرس کارکنان کاسته شود. 


مناف زاده با اشاره به اینکه برگزاری دورهای آموزشی در این ارتباط نیز بی تأثیر نخواهد بود، تشریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بخصوص در موج اول که تجربه کافی در ارتباط با این بیماری وجود نداشت و با تعطیلی گسترده واحدهای تولیدی مواجه بودیم، نگرانی از تعدیل نیرو و عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد از چالش‌های اساسی در نیروی کار ماهر بویژه در بخش بود ولی با گذشت زمان و افزایش اطلاعات در خصوص شیوه مبارزه با بیماری کرونا و سیاست‌های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی و نیروی کار به تدریج از استرس و دانش‌ها در این زمینه کاسته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس نیروی کار فرصت شغلی تهديد متخصص و ماهر نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • بهترین انیمه‌های سریالی که در بهار امسال نباید از دست بدهید
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود