Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست با گرامیداشت این هفته، افزود: امروزه محیط زیست به عنوان گهواره امن انسان به دلیل فعالیت های نوپدید و گاهاً بدون ملاحظه بشر در معرض تهدید و تخریب قرار گرفته و ادامه حیات سایر موجودات زنده، این طبیعت زیبا و موهبت الهی و میراث ماندگار در گرو تغییر رفتار و نگرش انسانها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: توسعه و تولید پایدار همگام با رعایت مسایل زیست محیطی و توجه به سلامت طبیعت و انسان محقق می شود و بر این اساس حفظ محیط زیست به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد تا با تدوین و اجرای دقیق پیوست اجتماعی و محیط زیستی طرح های عمرانی و اقتصادی شاهد کاهش رفتارهای زیان آورانسان ها برای آلودگی و تخریب این زیست بوم باشیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: برای بازسازی و نوسازی محیط زیست و طبیعت نیازمند بازنگری، تغییر نگرش و رفتار انسانها به عنوان جزئی از همین محیط هستیم و بی شک رسانه ها، سازمان های مردم نهاد و شهروندان مسوولیت پذیر نقشی مهم و حیاتی در ترویج آگاهی و دانش محیط زیستی برای افزایش حساسیت و دغدغه مندی مردم نسبت به حفظ این موهبت خداوندی برعهده دارند و انتظار داریم آموزش در صنعت گردشگری نیز گسترده شود تا گردشگران سفیران حافظ محیط زیست باشند.

بازوند تصریح کرد: به دلیل بحران کم ­آبی و خشکسالی، متاسفانه محیط زیست استان در معرض چالش آتش ­سوزی قرار گرفته و سازمان های مردم نهاد باید با راه اندازی پویش های محیط زیستی در زمینه حفاظت از طبیعت، انتقال دانش و ارتقاء آگاهی عمومی در مسیر تغییر رفتار محیط زیستی مردم اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد کاهش مخاطرات زیست محیطی و تقویت رفتارهای مسوولانه باشیم.

وی اضافه کرد: در آغاز هفته محیط زیست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان و حافظان فداکار، ایثارگر، رشید و برومند محیط زیست که در بحران ها خالصانه، صادقانه و شجاعانه جان خود را فدا کردند، از زحمات همه سبزاندیشان و فعالان این عرصه در محیط زیست استان، سازمان های مردم نهاد، گروه ها و تشکل های مردم و محلی و همه اقشار مردم در حفاظت و حمایت از محیط زیست تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم در هنگام حضور در طبیعت شاهد تغییر نگرش، باور و رفتار مردم عزیز باشیم تا شادابی و نشاط این نعمت خداوندی حفظ شود و این امر محقق نمی شود مگر با تغییر رفتار و باید با طبیعت مهربان باشیم.

۱۷ الی ۲۳ خردادماه در تقویم رسمی کشورمان به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار را مرتع تشکیل داده است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند سازمان حفاظت محیط زیست کرمانشاه تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند سازمان حفاظت محیط زیست استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند سازمان حفاظت محیط زیست کرمانشاه تخریب محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!