Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: سم‌پاشی و ضدعفونی جایگاه‌های نگه‌داری دام و بدن آن‌ها از جمله مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بیماری پوستی لمپی‌اسکین است.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بیماری لمپی‌اسکین، اظهار کرد: لمپی‌اسکین یک بیماری ویروسی با ابتلای بالا است که عوارضی مانند کاهش تولید شیر، سقط، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب پوستی در دام‌های سنگین ایجاد می‌کند و در صورت انجام ندادن مراقبت‌های لازم از دام بیمار در حدود ۳ درصد موارد منجر به مرگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیماری پوستی لمپی‌اسکین درمان قطعی ندارد، افزود: تنها با واکسیناسیون، رعایت اصول قرنطینه و بهداشتی می‌توان از بروز و انتشار این بیماری جلوگیری کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری پوستی لمپی‌اسکین، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و تنها جمعیت دامی گاو و گوساله درگیر این بیماری می‌شود، تصریح کرد: دامداران و افراد در تماس با آنان نگران مبتلا شدن به بیماری لمپی‌اسکین نباشند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در رابطه با مهم‌ترین راه انتقال بیماری لمپی‌اسکین، گفت: مهم‌ترین عامل در انتشار این بیماری، گزش از طریق حشرات و پشه‌ها بوده و وزش باد نیز در جابه‌جایی حشرات و پشه‌ها تاثیرگذار است.

حاج‌کاظمی با تاکید بر اینکه دامداران برای پیشگیری و کنترل بهتر بیماری، نسبت به رعایت دقیق اصول بهداشتی و امنیت زیستی در واحدهای خود اقدام کنند، اظهار کرد: دامداران همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند و هر دو هفته یک بار برای کنترل حشرات اقدام به سم‌پاشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مستلزم همکاری دامداران است تا خسارت‌های اقتصادی ناشی از این بیماری‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان لمپي اسكين بیماری پوستی لمپی اسکین مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم

اکبر ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز و جاری شدن سیلاب‌ها، مسیر چاه غلامعلی مسدود شد.

وی افزود: شهروندان ضمن صبور بودن از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه غلامعلی خواست از چرای گوسفندان در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر‌های جاده‌ای به غیر از جاده چاه غلامعلی که تا اطلاع ثانوی مسدوداست،  باز است.

ایزدی از رانندگان خواست بااحتیاط رانندگی کنند. 

چاه غلامعلی منطقه عشایری بخش یزدان آباد است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • خواص جکوزی برای پوست
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم