Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@14:58:12 GMT

جریمه سنگین گوگل در فرانسه به دلیل انحصارطلبی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۷۴۷۸

جریمه سنگین گوگل در فرانسه به دلیل انحصارطلبی

ایتنا - گوگل توافق کرد با پرداخت ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۸ میلیون دلار) به تحقیقات فرانسه از شیوه‌های غیرمنصفانه این غول اینترنتی در تبلیغات آنلاین پایان داده و در کسب و کار خود در جهان تغییراتی صورت دهد.

آژانس ضد انحصارطلبی فرانسه اعلام کرد گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرمش برای مختل کردن بازار به سود خود استفاده کرده و به ناشرانی مانند نیوزکورپ آسیب زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این تصمیم نگاه کم‌سابقه‌ای به داخل جعبه سیاه تبلیغات آنلاین است که در آن گوگل به صورت اتوماتیک فضا و قیمتهای تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان و ناشران به شکل کلیک کاربر در یک صفحه وب محاسبه و عرضه می کند. گوگل متعهد شد این وضعیت را اصلاح کرده و عملکرد خدمات مدیریت تبلیغات برای دیگران را بهبود دهد.

رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه با دنبال کردن پرونده های جداگانه درباره گوگل، اپل و فیس‌بوک، کنترل رفتار ضد رقابتی در عرصه تبلیغات آنلاین را آغاز کرده اند. هر چند پرونده گوگل با یک جریمه بسته شد اما فیس بوک هفته گذشته تلاش کرد با دادن تعهد و جلب رضایت رگولاتورها، از چنین اتفاقی اجتناب کند.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد به همکاری فعالانه با رگولاتورها در همه جا به منظور بهبود محصولاتش متعهد است. این شرکت اعلام کرد در راستای توافق اخیر با رگولاتور فرانسه، به آزمایش و طراحی تغییرات رفتاری توافق شده در ماههای آینده خواهد پرداخت.

این پرونده از تحقیقات سازمان رقابت فرانسه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و قدرت گوگل و فیس بوک در زمینه تبلیغات آنلاین را برجسته کرد، نشات گرفت.

نیوزکورپ که گروه منتشرکننده روزنامه فرانسوی لوفیگارو است و شرکت رسانه ای روسل لاووآ سال بعد شکایتی را نزد رگولاتورها مطرح کردند. گروه لوفیگارو در نوامبر سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت از این پرونده خارج شود. گوگل و نیوزکورپ هم اوایل امسال به خصومت پایان داده و به یک توافق سه ساله رسیدند که تحت آن، این شرکت جست و جو برای اخبار پول پرداخت می کند.

گوگل در گذشته هم تفحص ضد انحصارطلبی فرانسه را به خود جلب کرده و در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۵۰ میلیون یورو جریمه شده بود. این موتور جست و جو به دلیل کوتاهی در رعایت مقررات مربوط به سرویس خبری خود در معرض خطر جریمه دیگری در هفته های آینده قرار دارد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت: لازم است که غولهای فناوری مقررات رقابت فرانسه را رعایت کنند. وی به رفتار گوگل اشاره کرد که به گروههای رسانه ای که مدل اقتصادی آنها متکی به درآمد تبلیغات است، لطمه زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جریمه اخیر گوگل از سوی رگولاتور فرانسه جدیدترین مورد از تلاشها برای شکستن نفوذ بازار غولهای فناوری است. سرویس خبری گوگل هفته گذشته هدف تحقیقات آلمان قرار گرفت. اتحادیه اروپا و انگلیس هم تحقیقاتی را از فیس بوک در خصوص نحوه استفاده این شرکت شبکه اجتماعی از اطلاعات از تبلیغات کنندگان آغاز کرده اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک گوگل انحصارطلبی جریمه تبلیغات آنلاین فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جا‌های عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، برانداز‌ها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

دیگر خبرها

  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • محرومیت سنگین در انتظار ستاره اینتر
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز