Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:00:34 GMT

استاندار: صادرات از آذربایجان‌غربی ۶ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۷۵۰۲

استاندار: صادرات از آذربایجان‌غربی ۶ برابر شد

محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه در گفت و گو با برنامه "صبح بخیر ایران" شبکه یک سیما با بیان اینکه میزان صادرات از آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۶ به ۴۶۰ میلیون دلار می‌رسید، اظهار داشت: طی سال ۱۳۹۹، این میزان به سه میلیارد دلار افزایش یافته و ۱۰ درصد کل صادرات کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی طی سال‌های آینده جزء اولین استان‌های کشور با اشتغال زایی بالا خواهد بود، افزود: طی سال گذشته رتبه نخست بهبود محیط کسب و کار در کشور به آذربایجان‌غربی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های اقتصادی، میزان سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی در مدت فعالیت دولت روحانی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه امنیت کامل برای افزایش سرمایه گذاری در این استان توسط نیروهای نظامی و امنیتی برقرار شده، بیان کرد: ثبات موجود در کشور سبب رشد و توسعه خواهد شد.

شهریاری با بیان اینکه در دولت روحانی یک انقلاب گازرسانی به آذربایجان‌غربی انجام شد، گفت: قبل از دولت روحانی فقط به ۳۶ درصد از روستاهای این استان گازرسانی شده بود که هم اکنون این رقم به ۸۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی از ۳۰۰ روستا به یک هزار و ۳۰۰ روستا افزایش یافته است و گازرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شرایط جغرافیایی باعث افزایش چندبرابری گاز رسانی به مناطق آذربایجان‌غربی شده است، اظهار داشت: متوسط کشوری هزینه گازرسانی پنج تا ۱۰ میلیون تومان است که این رقم در آذربایجان‌غربی به ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در رابطه با ظرفیت بالای اقتصادی و گردشگری این استان نیز گفت: فقط ظرفیت یک معدن طلا در این استان، پنج میلیون تن است؛ این استان دارای معادن مهمی همچون مس و اورانیوم نیز ‌است که در توسعه استان و منطقه می‌توان نقش آفرینی کند.

شهریاری با بیان اینکه کرونا به صنعت گردشگری و اقتصادی استان تاثیر منفی بالایی داشته است، افزود: این ویروس منحوس بیش ازهشت هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی این استان آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با سه کشور دارد؛ دارا بودن ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی این استان را به مهمترین استان صادراتی کشور در دروازه اروپا تبدیل کرده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه شبکه یک سیما محمدمهدی شهریاری صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه شبکه یک سیما آذربایجان غربی ارومیه شبکه یک سیما محمدمهدی شهریاری صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز که تحت تأثیر هشدارهای نارنجی هستند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران کشور برای روز سه‌شنبه نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده پیش بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرا دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه را توصیه نمود.

کد خبر 6097215

دیگر خبرها

  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز