Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:15:25 GMT

مصرف آب آشامیدنی در خراسان شمالی ۱۵درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۷۵۵۲

مصرف آب آشامیدنی در خراسان شمالی ۱۵درصد افزایش یافت

غلامحسین ساقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم استان با توجه به کاهش بارندگی ها،  افت منابع آبی در برخی مناطق و همچنین افزایش دما در روزهای آینده در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی میزان مصرف آب سال گذشته را ۵۳میلیون و ۲۵۲ میلیون و ۷۸۳ متر مکعب دانست که از این میزان ۴۸  میلیون و ۷۶۸ هزار و ۹۶۳ متر مکعب سهم بخش خانگی بود که نسبت به سال ۹۸، ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد  افزایش داشت.

وی گفت: این درحالی است که در بخش غیر خانگی، به علت همه گیری کرونا و تعطیلی برخی از فعالیت‌ها از جمله در کاربری های  تجاری و مراکز فرهنگی و مدارس، کاهش مصرف ۱۸ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشتیم.

وی افزود: الگوی مصرف تعیین شده برای بخش خانگی استان ۱۵ متر مکعب در ماه است که بر این اساس،  مصرف آب ۶۰ درصد از جمعیت مشترکان خانگی بخش شهری و همچنین ۶۶ درصد مشترکان خانگی در بخش روستایی استان، در سال ۹۹ ، کمتر از الگو و بقیه مشترکان بیش از الگو بود که این افراد در شمار مشترکان پر مصرف قرار دارند.

ساقی گفت: مصرف بخش غیر خانگی نیز بر اساس ظرفیت، قرارداد نوع فعالیت و کاربری که متقاضی درخواست انشعاب نموده و خریداری کرده است تعیین می شود.

مطالبه ۳۷۸ میلیارد ریالی آبفای استان از مشترکان

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه مطالبات این شرکت از مشترکان را ۳۷۸ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: ۱۶۵میلیارد ریال از این رقم مربوط به آب بها و و بقیه مطالباتی مانند حق انشعاب و اقساط سررسید شده حق انشعاب فاضلاب است.

وی از مردم خواست تا برای استمرار خدمات دهی آب بهای خود را به موقع پرداخت کنند.

وی افزود: انشعاب آب هیچ فرد نیازمندی نه تنها به خاطر پرداخت نکردن آب بها قطع نشده است بلکه با راه اندازی مرکز نیکوکاری در این شرکت قبوض نیازمندان با کمک کارکنان شرکت آب و فاضلاب پرداخت نیز شده است.

ساقی افزود: از سال گذشته تا کنون ۵۰ میلیون ریال آب بهای نیازمندان توسط مرکز نیکوکاری این شرکت پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی ها موجب کاهش ذخایز آب شده است و هم اکنون ۲۶۵ روستای این استان با جمعیت ۱۷۰ هزار نفری به دلیل کاهش بارندگی و افزایش میزان آب برای مصارف غیر شرب با تنش آبی مواجه شدند و لازم است مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا در ماه های پیش رو با مشکل مواجه نشویم.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.  

در خراسان شمالی هشت سد با توان تنظیم ۲۳۴ میلیون مترمکعب آب در حال بهره برداری است.   

طول رودخانه های این استان ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب خراسان شمالی صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی سرانه مصرف آب آب و فاضلاب خراسان شمالی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مختارزاده مدیرتوزیع برق خوی از امضای تفاهم‌نامه مشترک این مدیریت با صنایع این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان و در راستای برنامه ریزی جهت گذر موفق از پیک، تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با صنایع شهرستان خوی امضا شد و تا آغاز ایام پیک بار امسال این تفاهم‌نامه در سایر حوزه‌ها نیز امضا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با هدف کاهش مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف و تامین برق پایدار مشترکان خانگی انجام می‌شود، عنوان کرد: هرساله پیش از ایام پیک بار تابستان، تفاهم‌نامه‌های مشترکی با مشترکان حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... منعقد می‌شود که در آن مشترکان متعهد می‌شوند که میزان مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بر اساس تفاهم صورت گرفته کاهش داده و یا نسبت به تغییر شیفت کاری به ساعات غیرپیک، روز‌های تعطیل هفته و یا ساعت کم‌باری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف