Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران و بحرین با برتری سه گله شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید. با این نتیجه تیم‌ ملی با یک بازی کمتر نسبت به بحرین به رده دوم گروه C مقدماتی انتخابی جام جهانی رسید.

با توجه به میزبانی تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲، اگر آن‌ها در گروه E مسابقات دور دوم مرحله مقدماتی سرگروه می‌شدند یا در جایگاه دوم قرار می‌گرفتند، یک تیم جایگزین آن‌ها به دور نهایی صعود می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعی شدن سرگروهی به این معنا بود که ۷ تیم برتر سرگروه به همراه پنج تیم دوم می‌توانند به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنند؛ اتفاقی که رخ داد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان نتوانستند مقابل قطر امتیازی را کسب کنند و تیم ملی قطر با تک گل حسن الهیدوس از روی نقطه پنالتی توانست ۲۲ امتیازی شود و سرگروهی خود را قطعی کند.

هر چند که این مسابقه حاشیه فراوانی داشت، چرا که شاگردان برانکو معتقد بودند داور یک پنالتی به سود آن‌ها اعلام نکرده و هم‌چنین گل سالم این تیم را مردود اعلام کرده است اما با این شکست رقابت تیم‌های دوم برای صعود تنگاتنگ‌تر از گذشته شد، با این تبصره که حالا به جای چهار تیم، پنج تیم برتر دوم می‌توانند صعود کنند.

غیر از ۸ تیم اول گروه‌ها، با احتساب قطعی شدن سرگروهی قطر و عدم حضور این تیم در دور نهایی رقابت‌ها به دلیل میزبانی جام جهانی، ۵ تیم از ۸ تیم برتر دوم گروه‌های مختلف هم راهی مرحله بعدی رقابت‌ها می شوند.

از طرفی کنار کشیدن کره شمالی از گروه خود، معادلات را پیچیده کرد و باعث شد فیفا اعلام کند که برای تعیین تیم دوم، نتایج بهترین تیم های دوم با تیم آخر گروه محاسبه نمی شود.

در حال حاضر تیم ملی ایران به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم مطرح است. جدول بهترین تیم های دوم به شرح زیر است:

۱- لبنان ۴ بازی، ۱۰ امتیاز

۲- ازبکستان ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل ۶+

۳- امارات ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل ۵+ گل زده ۱۰

۴- ایران ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل +۵ گل زده ۹

۵- عمان ۵ بازی، ۹ امتیاز تفاضل ۳+

۶- چین ۴ بازی، ۷ امتیاز تفاضل ۶+

۷- اردن ۴ بازی، ۷ امتیاز تفاضل ۵+

۸- تاجیکستان ۵ بازی، ۴ امتیاز

تیم ملی فوتبال ایران جمعه باید در دیدار برابر کامبوج قرار بگیرد. نتیجه ای که برای تعیین بهترین تیم های دوم محاسبه نمی شود ولی در صورتی که ایران بتواند کامبوج را شکست دهد و عراق موفق به شکست هنگ کنگ نشود، شاگردان اسکوچیچ با توجه به تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه قرار می گیرند.

با توجه به فشردگی جدول رده بندی و نقش تفاضل گل، هنوز کار تمام شده نیست و تیم ملی فوتبال ایران باید دیدار برابر عراق را نیز بسیار جدی بگیرد تا بتواند راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی تیم ملی خبر ویژه بهترین تیم های دوم ۹ امتیاز تفاضل جام جهانی تیم ملی ۵ بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد

دو هفته پیش در هفته سی‌ودوم سری آ جدال تیم‌های رم و اودینزه در دقیقه ۷۰ به دلیل وخامت حال اندیکا بازیکن رم نیمه کاره ماند و امشب دو تیم ۲۰ دقیقه باقی مانده را بازی کردند و رم گل برتری را در آخرین ثانیه‌ها به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جدال تیم‌های رم و اودینزه در چارچوب هفته سی‌ودوم با نتیجه یک بر یک تا دقیقه ۷۰ ادامه پیدا کرده بود و پس از سکته قلبی اندیکا مدافع رم بازی نیمه‌ کاره ماند.

با اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا ۲۰ دقیقه باقی‌مانده از این بازی پنج‌شنبه شب در اودینه پیگیری شد و فدراسیون فوتبال ایتالیا به دو تیم اجازه داده بود با ترکیبی جدید هم می‌توانند وارد زمین شوند و یکی از تغییرات ده‌روسی حضور ثابت سردار آزمون در ترکیب اصلی بود.

در حالی که فقط چند ثانیه تا پایان بازی باقی مانده بود، روی یک کرنر کریستیانته گل برتری جالوروسی را به ثمر رساند تا جایگاه گرگ‌ها در رتبه پنجم تثبیت شود و در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملاک قهرمانی لیگ بعداز امتیاز، تفاضل یا بازی رودررو؟
  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • ده روسی با ۷ بازی کمتر در رم به امتیازات مورینیو رسید
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید