Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا شیخی رئیس ستاد انتخابات سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره برنامه‌های سلامت محور قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ایشان تنها نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد ملی مبارزه با کرونا است و از نزدیک بر مسائل مربوط به اپیدمی کرونا اشرافیت دارد و معتقد است راهکارهای مدیریتی وجود دارد که می‌توان با دستورالعمل‌های مشخص سریعتر بر مشکلات پیرامون کرونا فائق آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه به حوزه سلامت باید کاملا آگاهانه باشد. دوره جنگ با توپ و تانک در دنیا به پایان رسیده و ابزار تهدید به سمت مسائل بیولوژیک رفته است، بنابراین حوزه سلامت نیازمند نگاه علمی، سنجیده و دقیق است که لزوما پزشکان هم به تنهایی در آن نقش ندارند، افراد خبره در حوزه‌های سایبری، IT و مهندسی پزشکی هم می‌توانند در این حوزه موثر باشند و البته این مسائل در برنامه‌های دکتر قاضی زاده وجود دارد.

شیخی بیان کرد: قاضی زاده هاشمی در تولید واکسن داخلی بسیار زحمت کشیده و در جایگاه نایب رئیسی مجلس معطل ماندن تولید واکسن داخلی و واردات مطمئن را پیگیری کرد. لذا معتقد است علاوه بر اهمیت جایگاه درمان،  مسئله مهمتر پیشگیری از بیماری است که اینها در حوزه بهداشت و درمان مغفول مانده است.

شیخی با بیان اینکه قاضی زاده هاشمی برای هرکدام از این حوزه ها برنامه های دقیق دارد، گفت: امیدوارم در صورت موفقیت در انتخابات بتوانیم در حوزه سلامت راهکارهای مؤثری را ارائه دهیم.

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی نبود دستورالعمل مشخص در حوزه مدیریت کرونا را اصلی‌ترین مسئله در حوزه سلامت عنوان و اضافه کرد: مسئولان خیلی بهتر و دقیق تر می توانستند کرونا را مدیریت کنند، تصمیم‌های ضرب‌الأجلی که عواقبی هم در پی داشت، می توانست بهتر مدیریت شود. شاید یکی از دلایل مغفول ماندن راهکارهای پیشگیری از اپیدمی، عدم توجه به تولید توان داخل است که اگر به آن توجه می شد کمک کننده بود.

شیخی ادامه داد: باید در مورد ریشه‌کنی کرونا در کشور عملیاتی فکر کنیم. مهم تمرکز و باور توان داخلی است. وقتی دانشمندانی داریم که سابقه 100 ساله تولید واکسن در کشور را دارند و همسایگانی داریم که در تولید علم به ما کمک کردند و سابقه علمی مشترک خوبی داریم باید اینها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: با بیماری مواجه هستیم که باید برای آن یک واکسیناسیون مطمئن داشته باشیم. اینگونه نیست که نیاز به واکسن وارداتی نداشته باشیم ولیکن با توجه به اینکه هر فرد باید حداقل دو دوز واکسن دریافت کند، ممکن است اگر بخواهیم با سرعت بیشتری پیشگیری انجام شود، توان داخلی به موقع پاسخگوی این نیاز نباشد.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت در زمان حال مهم است، گفت: مردم موضوع خون‌های آلوده را فراموش نکردند. کشورهایی که به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکردند. باید همه این مسائل را در نظر گرفت و با حساسیت فراوان در مورد سلامت مردم تصمیم گیری درستی داشت. چرا که تا جان در بدن نباشد، فکر معیشت عملا واهی است.

شیخی با اشاره به دیدگاه قاضی زاده هاشمی به برجام تأکید کرد: سیاست خارجی جزو مواردی است که باید در هر دولتی به آن توجه شود. آنچه در تعهدات برجام برای ما مهم است پایبندی به منافع ملی کشور است. مردم حق دارند از مسئولان و تصمیم گیران خود این انتظار را داشته باشند که قبل از هر چیز به منافع و امنیت ملی و آنچه با این مسئله در ارتباط است توجه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی با تصریح اینکه تصمیمات برجامی نباید با پیش داوری‌ها مواجه شود، اظهار کرد: باید علاوه بر آثار کوتاه مدت به آثار بلند مدت برجام نیز پرداخت. با توجه به سابقه بدعهدی کشورهای غربی آیا می توان بار دیگر به پایبندی طرف های برجام اعتماد کرد و آیا آنگونه که جمهوری اسلامی ایران به برجام متعهد بود آنان نیز خواهند بود؟

وی با تأکید براینکه منظور از مذاکره تأمین منافع دو طرف است، گفت: ما از دولتمردان آمریکا سابقه خوبی نداریم. ملت ایران طی 42 سال انقلاب و حتی پیش از آن، مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و تحریم های ظالمانه را تاب‌آوری کرده است. وقتی ما حتی برای سلامت مردم و داشتن ساده ترین ابزار پزشکی مشکلاتی را از سمت کشورهای غربی و آمریکا داشتیم و به بهانه تحریم دارو و مواد اولیه پزشکی را از این ملت دریغ ‌کردند. حق داریم که در مسائل دیگر حساسیت داشته باشیم.
شیخی بیان کرد: در سال های تحریم هرقدر فشار تحریم ها بیشتر شد جوانان ما شجاعانه تر وارد میدان عمل شدند و با تولید ابزار و آوردن تکنولوژی، پیشرفت های خوبی برای کشور رقم زدند، اما خاطره ناخوشی در ذهن ما مانده که بیماران صعب‌العلاج برای رسیدن لوازم ابتدایی پزشکی معطل ماندند و جانشان به خطر افتاد.

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی درباره برنامه های دولت سلام در رابطه با کشورهای دوست ایران تصریح کرد: نسبت به کشورهایی که در سختی ها برادری خود را به ملت ایران ثابت کردند قطعا این برادری تقویت خواهد شد و ما ساکنان یک دنیای واحد هستیم. اگر کسی سابقه دشمنی و نیت بد نسبت به ملت بزرگ ایران نداشته نباشد، دولتمردان ایران ثابت کردند همواره آغوش خود را روی دوستان باز نگه داشته اند و این در موضوع همه گیری کرونا هم به خوبی ثابت شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت قاضی زاده هاشمی ستاد انتخابات رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» مراسم یادبود نادر طالب‌زاده است که در حوزه هنری برگزار خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» به یاد زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، یکشنبه 9 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این همایش چهره‌هایی نظیر آیت الله قائم مقامی، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمود مهتدی دیپلمات سابق، مجید شاه حسینی رئیس فرهنگستان هنر، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، سعیدرضا عاملی رئیس اندیشکده مطالعات جهان، امیرحسین ثابتی نماینده منتخب مجلس، شهریار بحرانی کارگردان سینما، علیرضا قزوه شاعر رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما، رضا برجی مستندساز حوزه جنگ، رضا منتظمی مدیرعامل افق نو و دیپلمات سابق، محمدصادق شهبازی قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، محسن مقصودی فعال رسانه ‌ای و مستندساز و حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور خواهند داشت.

اولین مستند شهید آوینی پس از 44 سال رونمایی شد

نادر طالب زاده تهیه کننده، کارگردان، مستندساز و مجری تلویزیون بوده، او همچنین دبیر کنفرانس بین المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد موثر در تاسیس شبکه افق سیما و نیز عضو هیئت اندیشه ورز این شبکه بود.

 

.

 

وی در تاریخ 9 اردیبهشت ماه سال 1401 بعد از طی دوره سخت و طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت، پیکر او پس در نزدیکی مزار شهید آوینی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

براساس این گزارش، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» به مناسبت دومین سالگرد عروج استاد نادر طالب‌زاده یکشنبه، 9 اردیبهشت ساعت 15 در سالن سوره حوزه‌ هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت