Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

رضا حسینی قطب آبادی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به حمایت مجلس درباره ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین در جلوگیری از قاچاق کالا، گفت: از آنجا که برای کالای قاچاق عوارض گمرکی و مالیات پرداخت نمی‌شود، برای مصرف کننده مقرون به صرفه‌تر و برای فروشنده دارای سود بیشتر است، لذا تمایل افراد برای گسترش قاچاق افزایش می‌یابد و این امر موجب ضربه به تولید داخل و کسب‌وکارهای قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در صورت تمایل، دولت می تواند با قاچاق مقابله کند در حالیکه به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تحقق این مهم وجود دارد، ادامه داد: قاچاق کالا نه تنها موجب ضربه به تولیدکننده داخلی می‌شود بلکه برای عرضه کننده کالاهای وارداتی به صورت قانونی نیز ضرر و زیان به دنبال دارد. فروشگاه‌های آنلاین به راحتی قابل نظارت هستند اما در بازار آفلاین این ویژگی را نداریم.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کالای عرضه شده در فروشگاه های آنلاین مثل دیجیکالا و ... به دلیل پرداخت عوارض، مالیات و... نسبت به سایر بازارها که در آنها کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، گران‌تر است و این امر موجب کاهش مشتری این فروشگاه‌ها می‌شود. در حالی که این فروشگاه فعالیت شرعی و قانونی دارند.

وی افزود: می‌توان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، پیش‌بینی معافیت هایی مالیاتی، در نظر گرفتن تخفیف هایی در حامل های انرژی و...از فروشگاه های آنلاین که در دوره شیوع کرونا، کمک بسیاری به کاهش تجمعات داشتند، حمایت کرد که برای تحقق این امر بانک مرکزی باید برنامه ریزی کند.

رضاحسینی قطب آبادی تصریح کرد: برای درمان هر دردی ابتدا باید با آسیب شناسی علل بروز آن را مشخص کرد؛ قاچاق پدیده‌ی غیرقابل کنترلی نیست و نه تنها افراد عادی نمی توانند در این حوزه فعالیت کنند بلکه موضوع قاچاق بیشتر توسط افراد صاحب نفوذ و قدرتمندی انجام می شود. در حقیقت مردم عادی برای به دست آوردن یک لقمه نان عامل مافیای بزرگ و برخی تاجران می شوند.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسوین صنایع و معادن قاچاق، واردات تعداد محدودی کالا نیست بلکه در حال حاضر قاچاق از مبادی رسمی و با حجم بسیار انجام می گیرد بنابراین باید مشکل را از ابتدای زنجیره حل کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان