Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:01:12 GMT

نماینده مسجد سلیمان از پاسخ وزیر نفت قانع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۷۸۵۹

نماینده مسجد سلیمان از پاسخ وزیر نفت قانع شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سوال «علیرضا قندعلی ورناصری» نماینده مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا از وزیر نفت در دستور کار امروز سه‌شنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از سخنان «بیژن زنگنه» وزیر نفت، قندعلی اعلام کرد در صورت تشکیل کمیته‌ای برای ساماندهی وجمع آوری گازهای فلر در چندفاز پارس جنوبی، توضیحات وزیر قانع کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در توضیح سوال خود گفت: بیش از۲۰ سال ازمطرح شدن طرح ساماندهی وجمع آوری گازهای فلر که معادل چند فاز پارس جنوبی را می‌سوزانند در وزارت نفت می‌گذرد. بنا بود باهدف جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی تاپایان برنامه ششم توسعه از سوختن ۹۰درصد گازهای مشعل جلوگیری شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان افزود: به رغم تقاضای بخش خصوصی در شرکت‌های مختلف بر اساس برنامه ششم توسعه، چرا کنترل و بهره برداری از گازهای فلر تکمیل نشده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارد. همچنین برای هدر رفت و سوختن میلیون‌ها متر مکعب از این گازها چه پروژه‌هایی تعریف شده است.

قندعلی تاکید کرد: در جهان سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد متر مکعب گاز تحت عنوان سوازندن گازهای مشعل به مواد آلاینده تبدیل می‌شوند که بر اساس آمار بانک جهانی این رقم معادل یک سوم مصرف گاز اروپا است. همچنین از حجم گازهای آلاینده متعلق به ۱۰ کشور از جمله ایران است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۰ ایران سومین کشور با حجم فلر سوزی در جهان بوده و حجم ۹.۳ درصد حجم فلر سوزی را به خود اختصاص داده است. 

قندعلی ورناصری با بیان اینکه در اطراف شهر مسجد سلیمان ۶ حلقه چاه گاز فعال و ۳ حلقه گاز غیرفعال وجود دارد، افزود: هر کدام از این چاه ها ۱۰ تا ۱۳ میلیون متر مکعب گاز تولید می کنند واین گاز استسنایی ترین مخزن گاز ترش دنیا است. این چاه ها علاوه بر آلایندگی بسیار خطرناک و ناایمن هستند.

ادامه دارد...

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت نفت مسجدسلیمان بانک جهانی نفت تهران اندیکا هفتکل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت نفت مسجدسلیمان مجلس شورای اسلامی وزارت نفت مسجدسلیمان بانک جهانی نفت تهران اندیکا هفتکل مسجد سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم