Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ما به اینجا نیامده‌ایم که به شما یک دست کت‌وشلوار حاضری بفروشیم، بلکه آمده‌ایم تا کت‌وشلواری اختصاصی برای اندام شما بدوزیم»! این یکی از جملات پُرکاربرد در ادبیات سازمانی شرکت «توسعه اندیشه خُبره تهران» است که در جلسات معرفی محصول به مشتریان گفته می‌شود. آنها در مواجهه با مشتری، به‌جای این‌که از امکانات و قابلیت‌های محصولاتشان بگویند، سعی می‌کنند شنونده مشکلات و نیازهای شرکت‌ها باشند تا با استفاده از ساختار منعطف محصول‌شان، آن را به‌صورت سفارشی‌سازی شده و کاملا منطبق با نیازهای مشتری تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در شرایطی که معمولا سازمان‌های مختلف برای استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری، ناچارند خودشان را با امکانات آن نرم‌افزار وفق دهند، چه چیزی از این بهتر که با توجه به فرهنگ کاری یک مجموعه و امکاناتی که دارند، نرم‌افزاری اختصاصی و هماهنگ با خواسته‌های آن مجموعه ساخته شود و در اختیارشان قرار بگیرد. این همان کاری است که شرکت دانش‌بنیان «خُبره» مشغول انجام آن است.

سید سهند نقیب‌هاشمی، مدیر اجرایی شرکت «توسعه اندیشه خُبره تهران» است. به گفته او این مجموعه فعالیتش را به‌شکل غیررسمی از سال 80 و با تولید نرم‌افزارهای حوزه فناوری اطلاعات و همچنین راه‌اندازی شبکه در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف شهر زنجان آغاز کرده است؛ اما به‌مرور فعالیت‌های شرکت خبره سر و شکل منظم‌تری به‌خودش گرفت و در سال 95 شرکت توسعه اندیشه خبره تهران به‌شکل رسمی تأسیس شد. بعدها در حالی‌که فقط سه سال از شروع رسمی فعالیت‌های این مجموعه سپری شده بود در سال 98 موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان برای تولید نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی «قو» از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری شدند.

محصولات «خُبره» در یک نگاه

مدیر اجرایی مجموعه خبره، درخصوص انواع فعالیت‌های این شرکت به جام‌جم می‌گوید: «اولین محصولی که ما طراحی و تولید کرده‌ایم، نرم‌افزار یکپارچه مدیریت منابع سازمانی است که با نام تجاری «قو» روانه بازار شده است. در آن زمان اعضای تیم مدیریتی مجموعه خبره، متوجه شدند شرکت‌های مختلف پُر شده‌اند از سیستم‌های مالی، حسابداری و انبارداری که به‌صورت جداگانه به‌کار گرفته می‌شدند و هیچ ارتباطی باهم نداشتند؛ همین امر باعث شد با توجه به نیازی که به سیستم‌های یکپارچه مدیریت منابع در شرکت‌ها دیده می‌شد، نسبت به طراحی و تولید نرم‌افزاری یکپارچه برای مدیریت منابع سازمانی اقدام کنیم.»

‌هاشمی می‌افزاید: «از سوی دیگر ما نگاهی هم به مسأله مدیریت بحران در کشور داشتیم و می‌خواستیم با سفارشی‌سازی همین سیستم، در بحث مدیریت بحران داخلی سازمان‌های خصوصی و حتی نهادهای دولتی وارد شویم. در این راستا نیز درست مانند یکپارچه‌سازی مدیریت منابع، در بخش تعامل با شرکت‌های خصوصی عملکرد خوبی داشتیم، ولی در بخش سازمان‌های دولتی نتوانستیم موفق عمل کنیم. هدف ما از توسعه سامانه مدیریت بحران در بخش دولتی این بود که این نهادها را مجهز به سامانه‌ای کنیم که درهنگام وقوع حوادث مختلف و بلایای طبیعی، دید جامع و کاملی نسبت به منابعی که در اختیارشان قرار دارد داشته باشند؛ با این حال مجموعه‌های دولتی مانند هلال‌احمر، ملاحظاتی داشتند و حاضر نبودند اطلاعات‌شان را با سازمان‌های دیگر به‌اشتراک بگذارند.»

چشم‌انداز برنامه‌های شرکت

مدیر اجرایی شرکت خبره، درباره اهدافی که این مجموعه برای آینده فعالیت‌هایش در نظر گرفته است می‌گوید: «ما حدود یک سال پیش، تلاش موفقی در زمینه صادرات داشتیم و سیستمی را به‌صورت سفارشی و به زبان عربی برای کشور عراق توسعه دادیم. این سیستم که مربوط به ساماندهی اطلاعات سازمانی افراد و همچنین مدیریت فرآیندهای سازمانی می‌شود، هم‌اکنون در مرحله استقرار قرار دارد؛ بنابراین با توجه به این مورد، تجربه‌ای از صادر کردن نرم‌افزارمان به خارج از کشور به‌دست آورده‌ایم و در حال حاضر نیز مشغول رایزنی با معاونت محترم علمی‌وفناوری ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم نقش بیشتری در کشورهای عراق و سوریه ایفا کنیم. یکی از اهداف ما برای آینده شرکت ایجاد مقدمات و بازارسنجی برای ارائه نرم‌افزار به مشتریان خارجی خواهد بود.»‌

هاشمی اضافه می‌کند: «یکی از ویژگی‌های مجموعه خبره این است که ما خودمان عامدانه ترجیح داده‌ایم با شیبی ملایم به پیشرفت‌مان ادامه دهیم و از سرعت انفجاری در گسترش فعالیت‌هایمان جلوگیری کنیم؛ زیرا معتقدیم با توجه به ماهیت محصولات ما که باید به‌شکل سفارشی برای تک‌تک مشتریان‌مان طراحی و تولید شود، سرعت انفجاری می‌تواند مساوی با کاهش کیفیت و بروز اختلال در روند سفارشی‌سازی محصولاتمان باشد. از این رو یکی دیگر از اهداف مجموعه خبره برای سال‌های آتی، جذب سرمایه به‌منظور گسترش کنترل‌شده حوزه فعالیت و همزمان با آن، جذب متخصصان مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات و همچنین آموزش آنها درجهت حفظ و حتی ارتقای کیفی محصولات‌مان خواهد بود.»

مزایای رقابتی محصولات «خُبره»

عضو هیأت‌مدیره شرکت «توسعه اندیشه خُبره تهران»، ویژگی‌هایی که توان رقابت در این عرصه را به مجموعه خبره می‌دهد، این‌گونه تشریح می‌کند: «ما یک پلتفرم توسعه چابُک نرم‌افزاری ایجاد کردیم که هزینه‌های خودمان را به‌شکل ویژه‌ای کاهش داد و باعث شد بتوانیم هزینه ارائه خدمات‌مان را به‌عنوان یک مزیت رقابتی درنظر بگیریم و در مقایسه با سایر شرکت‌هایی که در زمینه مشابه با ما فعالیت می‌کنند، خدمات‌مان را با قیمت بسیار پایین‌تری عرضه کنیم. وقتی ما کارمان را در شرکت خبره آغاز کردیم، شرکت‌های بسیار بزرگی در این عرصه حضور داشتند که قیمت ارائه خدمات آنها به‌قدری بالا بود که مجموعه‌های خصوصی اصلا توان استفاده از سیستم‌های مالی آنها را نداشتند؛ برای مثال در همان ابتدای فعالیت ما، در سال 96 برای عقد قرارداد با یک مجموعه پتروشیمی به‌توافق رسیدیم که خدمات‌مان را با 400 میلیون تومان به آنها عرضه کردیم. این در حالی بود که قیمت استعلام گرفته شده آنها از مجموعه‌های مطرح در این حوزه، حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود! ما تقریبا با کمی بیشتر از 3درصد آن قیمت، خدمات مشابهی را حتی با امکاناتی جدیدتر ارائه دادیم. به این ترتیب، ما مجموعه‌های کوچک و متوسط که عمدتا در بخش خصوصی فعالیت می‌کردند را به‌عنوان جامعه هدفمان انتخاب کردیم و خوشبختانه توفیق خوبی هم در این مسیر داشته‌ایم.»

‌هاشمی در ادامه می‌گوید: «یکی دیگر از مزایای رقابتی بسیار مهم ما، سفارشی‌سازی نرم‌افزارهای مدیریت منابع و حسابداری، متناسب با درخواست مشتری و ویژگی‌های آن سازمان است. همین انعطاف‌پذیری در ساخت نرم‌افزارهای تخصصی است که به ما امکان رقابت با مجموعه‌های بزرگ و قدیمی حاضر در این عرصه را می‌دهد. درمجموع می‌توانم بگویم که محصول ما یک نرم‌افزار خاص و ویژه در سطح کشور است و در تلاشیم همیشه آن را به‌روز نگه‌داریم و بتوانیم هرچه بیشتر توسعه‌اش دهیم.»

راه‌های ارتباط با «توسعه اندیشه خبره تهران»

وبسایت: eitd.ir
اینستاگرام:swanerp_ir
ایمیل: hi@eitd.ir
تلفن تماس: 02128428778

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی 2 خبره تهران توسعه اندیشه خ مدیریت منابع نرم افزارهای سفارشی سازی بره تهران نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی د ستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

کد خبر 6090203 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود