Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی بامشکی رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مشهد گفت: ۱۸ داوطلب دیگر برای عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌های این شهرستان تایید صلاحیت شدند. بیشتر این افراد که پیش تر در هیات نظارت استان رد صلاحیت شده بودند داوطلب عضویت در شورای شهر مشهد می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: علاوه بر تایید صلاحیت این تعداد، برخی نیز توسط هیات مرکزی نظارت ردصلاحیت شده اند که آمار تکمیلی در این خصوص توسط فرمانداری مشهد اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در مشهد ادامه داد: پیش از این از مجموع ۱۸۹ داوطلب ردصلاحیت شده در هیات اجرایی و نظارت شهرستان مشهد، ۱۵۲ نفر اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان ارسال کرده بودند که پس از انجام بررسی‌ها ۲۵ نفر تایید صلاحیت شدند و اعتراض ۱۲۷ نفر رد شد و نظر قبلی استان در خصوص این افراد تایید گردید.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی پس از انجام فرآیند تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان مشهد از مجموع هزار و ۶۲ داوطلب ثبت نام شده حدود ۸۵۰ نفر تایید صلاحیت شده اند.

بیشتربخوانید

از پایان بررسی اعتراض رد صلاحیت شدگان انتخابات شورا‌های اسلامی تا جانمایی شعب اخذ رأی

اطلاعیه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیرامون انتخابات شورا‌ها

با عنایت به نزدیک بودن ایام انتخابات شورا‌ها لازم دیدم نکات ذیل را با شما سروران  ارجمند در میان گذاشته و به استحضار شما همشهریان گرامی برسانم:

۱) مساله انتخابات شورا‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل این امر؛ آثار مهمی بر وضعیت شهر‌ها و روستا‌های ما در امور عمرانی و اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت.

خواهش اول  از همه مردم در روستا‌ها و شهر‌های حوزه انتخابیه؛ مشارکت فعال و اگاهانه در امور همه انتخابات‌ها از جمله شوراهاست.

۲) نقش نماینده مجلس در انتخابات شورا‌ها در دو بخش قابل ارزیابی است:

اول: جایگاه قانونی نظارتی مجلس که معمولا در قالب تعیین هیات‌های نظارت و بازرسی جلوه گر می‌گردد، دوم نقش مشورتی بعنوان معتمد مردمی.

من در امر نظارت قانونی تلاش نمودم افراد امین و مورد احترام مردم و دارای شجاعت لازم در دفاع از حقوق کاندیدا و متدین را در هرچهارشهرستان با نظارت مسئولان امر معرفی نمایم

در روند بررسی پرونده‌ها جز با جواب استعلام منفی مراجع قانونی هیچ فردی را هیات‌های نظارت شهرستانی رد نکرده اند و حتی اگر فردی استعلامش منفی، اما به نظر اعضای هیات، مستندات کافی در پرونده موجود نبود، تایید شد تا مشارکت حداکثری همه سلیقه‌ها فراهم شود.

نماینده مجلس در هیچ مرحله‌ای برای رد هیچ فردی مداخله‌ای نداشته و اگر مشورتی هیات‌ها با بنده داشته اند؛ ان‌ها را به بررسی استعلام‌های مراجع قانونی ارجاع داده و نظرم را بدون هیچ الزامی بیان نموده ام.

برخی افراد در مرحله شهرستان یا استان یا تهران طبق نظر مراجع قانونی رد شدند این افراد اگر به بنده مراجعه داشتند در هیات نظارت مرکزی رایزنی و پیگیری نمودم که با مساعدت مراجع، برخی افراد تایید و در خصوص برخی افراد؛ مراجع قانونی حاضر به تغییر نظر قبلی نشدند و تلاش بنده بی نتیجه ماند.

پس هرگونه ادعای رد افراد توسط نماینده، از اساس کاملا نادرست است و برخی اظهار نظر‌های منتشر شده در فضا‌های مجازی شهرستان و ادعای این که «نماینده از هیات نظارت خواسته فلان افراد رد شوند» کاملا دروغ و صرفا شایعه پراکنی و تخریب و بی تقوایی محض است.

۳) در خصوص انتخابات شورا‌های شهر‌ها و لیست‌های احتمالی بنده همانگونه که قبلا اعلام کردم هیچ لیست و کاندیدایی ندارم برخی افراد خود را به بنده منتسب نموده تا از لطف مردم و پایگاه‌های اجتماعی و مذهبی به اینجانب؛ استفاده انتخاباتی نمایند، اما با صراحت عرض می‌نمایم «هرفردی شما مردم عزیز انتخاب نمایید؛ انتخاب اینجانب بوده و با همه توانم در خدمت منتخبان شما خواهم بود».

۴) نقش دوم نماینده و امامان محترم جمعه در انتخابات‌ها بعنوان فرد معتمد مورد قبول اکثریت مردم مشورت، رایزنی و تلاش برای مشارکت حداکثری و نظارت برای دفاع از حقوق مردم و کاندیداست.

از سال‌های قبل میثاق‌ها و ائتلاف‌هایی در راستای همگرایی کاندیدا و با رضایت خود افراد در حال انجام بوده است امسال امامان محترم جمعه جناب حاج قاضی جامی الاحمدی و جناب حجه الاسلام معتمدی فر مصلحت دیدند دخالت مستقیم نداشته باشند که این امر به نظر بنده امری مبارک و ارزشمند و نشان از درایت این دو عزیز بزرگوار دارد.

این جانب در سفر قبلی به منطقه گفتگویی کوتاه با امام جمعه محترم اهل سنت ونشستی با برخی معتمدین و کاندیدا عزیز در خصوص انتخابات شورا‌ها داشتم.

در روز بازگشتم به تهران، به درخواست برخی معتمدین و به دلیل گرفتاری هایم در تهران و عدم حضورم در منطقه، مقرر شد پنج معتمد از شهر تربت جام در راستای نظارت و کمک به هماهنگی و تعامل با مزار شیخ جام مشخص شود تا اگر به روال سال‌های قبل ائتلافی شکل داده شد بر روند دعوت معتمدین نظارت داشته باشند و رضایت کاندیدا و عادلانه بودن کار را رصد نمایند.

من این ۵ معتمد را برای کمک به فرایند برگزاری احتمالی و شکل گیری ائتلاف‌ها و برای دعوت از کاندیدا و معتمدین، معرفی نمودم و از امام جمعه محترم اهل سنت هم درخواست نمودم ۵ نفر را در صورت صلاحدید معرفی نمایند تا هیات ده نفره به کاندیدا کمک نمایند در انتخابات پیش رو همگرایی و همکاری صورت پذیرد

۵) باگذشت دو هفته و عدم اعلام لیست پنج نفره مزار و بلاتکلیفی کاندیدا.

اینجانب در اخبار منتشره از شهرستان مشاهده کردم که امام جمعه  کار را به یکی از معتمدین خوشنام شهر که مورد اعتماد بنده نیز می‌باشند واگذار کردند تا ۵ معتمد مردمی مزار هم با نظارت ایشان معرفی شوند و این هیات ده نفره با کمک کاندیدا و مشورت با ان‌ها روند هرگونه میثاق و ائتلاف را نظارت نمایند.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها انتخابات شورا ها تایید صلاحیت مراجع قانونی شهرستان مشهد صلاحیت شده هیات نظارت برخی افراد هیات ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است