Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد ارجمندزاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برخی صنایع این امکان را دارند که روزانه چند ساعت برق خود را خاموش کنند، این اقدام از قطعی برق در بخش صنایع جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: با چنین مشترکانی توافق کرده‌ایم تا در ساعات اوج مصرف چند ساعت نسبت به خاموش کردن دستگاه‌ها اقدام نمایند و پاداش این مشترکان روی قبض برقشان اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به این‌که مشترکان کشاورزی اکثرا صاحب چاه آب هستند، در صورت همکاری و خاموش کردن چاه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر، هزینه قبض برقشان رایگان می‌شود.

ارجمندزاده افزود: در صورتی که همکاری لازم صورت نگیرد، مجبور به قطع فیدر مشترکان کشاورزی می‌شویم و اگر عبور از خط مجاز مصرف ادامه داشته باشد، برق مشترکان خانگی نیز قطع می‌شود که مطلوب ما نیست.

وی اضافه کرد: با مشترکان تجاری به‌ویژه در مراکز عمده و پاساژها نیز هماهنگ شده است، حدفاصل ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر تعطیل کنند تا مدیریت مصرف داشته باشیم و مجبور به خاموشی نشویم.

به گفته وی، مشترکان اداری نیز موظف هستند از ابتدای صبح برق مصرفیشان را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و از ساعت ۱۲ و نیم تا پایان وقت اداری نیز ۱۰ درصد کاهش دهند.

مدیر امور فوریت‌های شرکت برق قم خاطرنشان کرد: از مشترکان خانگی و تجاری نیز که نسبت بالایی از مشترکان برق قم را تشکیل می‌دهند، انتظار داریم الگوی مصرف از جمله تنظیم درجه حرارت کولر، عدم استفاده از وسایل پرمصرف مثل اتو، جاروبرقی، لباسشویی و ظرف‌شویی در ساعات اوج مصرف از ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به این‌که سقف پیک مجاز به‌صورت روزانه اعلام می‌شود، مکلف هستیم این سقف را برای رعایت وضعیت پایداری شبکه و عدم قطع برق رعایت کنیم که این مساله را می‌توانیم از طریق این اقدامات محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته این موضوع کاملا محقق شده و قم جزو استان‌هایی بود که مصرف برق مشترکانش از حد مجاز عبور نکرده است.

ارجمندزاده با بیان این‌که در حال حاضر خاموشی‌ها به استان‌ها سپرده شده است، افزود: اگر از حد مجاز عبور کنیم، اختیار خاموشی‌ها از استان خارج می‌شود و به‌صورت سراسری از مرکز برای قطع بار اقدام می‌کنند.

وی با بیان این‌که از ۶۰۰ هزار مشترک برق قم، ۴۸۰ هزار مشترک خانگی است، افزود: خاموشی در هر سطحی که انجام شود و در هر نقطه و برای هر مشترکی، دردسرساز خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که کوچک‌ترین اقدامات از جمله خاموش کردن یک لامپ اضافه می‌تواند به گذر از این بحران کمک کند، گفت: شاید برخی مشترکان تصور کنند خاموش کردن یک لامپ تاثیری در کاهش مصرف برق نداشته باشد، اما وقتی ۴۸۰ هزار لامپ هم‌زمان خاموش می‌شود، اثرش در وضعیت و مدیریت بار مشخص می‌شود و با این تعداد لامپ موفق می‌شویم برق تعداد زیادی از مشترکان بخش صنعتی که به‌واسطه مصرف بالا دچار مشکل شده‌اند را روشن نگه داریم.

به گفته ارجمندزاده، میانگین سقف پیک مجاز در هفته جاری ۶۷۰ مگاوات بود که این میزان نسبت به این بازه زمانی مشابه سال گذشته بوده است.

در حال ‌حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

برچسب‌ها قم مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران قطع برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران قم مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران قطع برق وزارت نیرو خاموش کردن برق قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف

به گزارش پارس نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

 

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

منبع : ایلنا

 

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است