Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سوالی از وزیر نفت گفت: با تشکر از همکاران و کارکنان خدوم صنعت نفت که علی رغم مشکلات، مطالبات و کاستی ها، زحمات و عملکرد خود را در این صنعت بزرگ جهت سربلندی ایران اسلامی به خدمت جهادی آراسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به وزیر نفت ادامه داد: بیش از ۲۰ سال است از موضوع ساماندهی و جمع آوری گاز‌های فلر در وزارت نفت می‌گذرد، با توجه به ارزش بالای اقتصادی گاز‌های مشعل و منافعی که از جمع آوری آن‌ها حاصل می‌شود و همچنین منافع غیرمستقیم این امر در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، بنا بود با هدف ممانعت از هدررفت ثروت ملی تا پایان برنامه ششم توسعه، سوختن ۹۰ درصد از گاز‌های مشعل کنترل شود. با وجود متقاضی بخش خصوصی جهت این پروژه‌ها در شرکت‌های مختلف، براساس ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه که می‌بایستی با نرخ عادلانه به این بخش سپرده می‌شد، چرا کنترل و بهره برداری از گاز‌های فلر تکمیل نشده است و پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارد؟

وی تصریح کرد: برای ممانعت از سوختن و هدررفت میلیون‌ها مترمکعب از گاز‌های فلر، چه پروژه‌هایی تعریف شده است؟ حتما اطلاع دارید در جهان سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد مترمکعب گاز تحت عنوان سوزاندن گاز‌های مشعل به مواد آلاینده تبدیل می‌شود که براساس آمار‌های بانک جهانی این رقم معادل یک سوم مصرف گاز کل اروپاست! از حجم گاز‌های آلاینده، ۷۵ درصد آن متعلق به ۱۰ کشور است که ایران نیز متاسفانه جزء آنهاست.

ورناصری گفت: در سال ۲۰۲۰ ایران سومین کشور با بیشترین حجم فلرسوزی در جهان بود که سهم ۹.۳ درصدی از کل حجم فلرسوزی گاز جهان را به خود اختصاص داده است. البته از ۲۰۱۷ به بعد حجم فلرسوزی ایران با کاهش همراه شد و از ۱۷.۷ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۱۷ به ۱۳.۳ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

وی با اشاره به موضوع مطالبات نیروی انسانی شاغل در وزارت نفت، ادامه داد: براساس تبصره ۳ ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه باید همسان سازی کارکنان صددرصد انجام می‌گرفت که این موضوع به صورت کامل محقق نشد و در بودجه ۱۴۰۰ طبق ابلاغ دستورالعمل ۲۶۰۸ رئیس سازمان اداری استخدامی و رئیس برنامه، بودجه پیش بینی و لحاظ شده است، حقوق کارکنان قراردادی باید صددرصد با حقوق کارکنان پیمانی همسان سازی شود، چرا این مهم انجام نشده است؟ چرا این مطالبه و حق قانونی همچنان معوق مانده است؟

ورناصری تاکید کرد: سوال بعدی من به دلیل تبعیت کارکنان قراردادی از قانون صنعت نفت، بایستی گروه بندی شغلی برای این کارکنان اجرا و فوق العاده‌ها مطابق مجموع مقررات اداری استخدامی صنعت نفت پرداخت شود، برای ۳۴ هزار کارمند قراردادی گروه بندی ایجاد نشده است. برای ۱۰۶ هزار نیروی پیمانکاری طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شد، آقای وزیر چرا این همه مطالبات که تکلیف قانونی شما بوده، رها شده است؟

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: موضوع مطالبات نیروی انسانی موضوعی است که انتظار داشتم وزیر به آن پاسخ دهد. در مورد موضوعات فنی مربوط به سوالات قبلی و هم موضوع همسان سازی کارکنان، کمیته مشترکی از وزارت نفت، سازمان پدافند غیرعامل و کمیسیون انرژی این مسائل را در میدان بررسی کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی گاز های فلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زورخانه ده ونک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زورخانه ده ونک که ۱۵۰ سال قدمت دارد با همکاری مردم و شهردای منطقه ۳ تهران ، بازسازی شد و دوباره به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری