Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:21:28 GMT

انتخابات ایران و تاثیرات بین الملل

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۷۹۵

انتخابات ایران و تاثیرات بین الملل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، انتخابات کشور عزیزمان ایران وارد شماره معکوس روز‌های باقیمانده شده و در این روز‌های مانده تا انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد، رقبای انتخاباتی ریاست جمهوری مشغول تبلیغات هستند و هرکدام از طرفداران سعی دارند نامزد انتخاباتی مد نظر خود را در بین افکار عمومی مقبول کنند تا بتوانند رای بیشتری به سبد او بیافزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرف نظر از این که در انتخابات چه فردی یا حزب و گروهی مقبول مردم خواهد افتاد و منتخب مردم می‌شود، اگر نگاهی کلانتر به انتخابات بیاندازیم می‌بینیم که انتخابات علاوه بر تاثیرات داخلی تاثیرات خارجی هم دارد.

ریاست جمهوری بعد از رهبری مهم‌ترین پست سیاسی در کشور ماست و به سبب اینکه این پست اختیارات بسیاری دارد و رئیس جمهور منتخب به محض ارده می‌تواند تصمیماتی بگیرد که تبعات مثبت یا منفی خواهد داشت.

تاثیر این تصمیمات هم در عرصه داخلی قابل مشاهده است و هم در عرصه خارجی و بین المللی و هر تصمیم رئیس جمهور منتخب می‌تواند بر عزت ملت ایران بیافزاید و یا می‌تواند این عزت را کم رنگ کند.

انتخابات از دوجنبه اهمیت دارد یکی مشارکت بالا و دیگری انتخاب خوب که هر دو جنبه در عرصه داخلی و عرصه بین المللی تاثیرات خود را دارد.

انتخاب خوب و انتخاب فردی دلسوز، کارآمد و شجاع و با کفایت و تدبیر هم کشور را رو به جلو می‌برد و هم در جامعه و زندگی فرد فرد ما ایرانیان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

اما نکته جنبه دوم میزان مشارکت مردم در انتخابات است، با انتخابات ۲۸ خرداد رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران برای ۴ سال انتخاب خواهد شد و در این ۴ سال هر تصمیمی بگیرد بر زندگی فرد فرد ما ایرانیان تاثیر خواهد داشت.

این انتخاب صورت خواهد گرفت و رئیس جمهور منتخب چه با مشارکت زیاد و چه با مشارکت کم رای دهندگان رئیس جمهور قانونی خواهد بود.

اما مشارکت بالا منجر به دولتی قوی خواهد شد که در عرصه خارجی و روابط بین الملل تصمیمات و پیام هایش نافذ خواهد بود و موجب می‌شود دشمنی که اکنون فشار‌ها را برای شکستن ملت ایران زیاد کرده کوتاه بیاید؛ و اگر مشارکت پایین باشد منجر به دولتی ضعیف خواهد شد که در عرصه خارجی و روابط بین الملل تصمیمات و پیام هایش کم اهمیت خواهد بود و در نتیجه دشمن فشار‌ها را افزایش می‌دهد و زیاده خواهی خواهد کرد.

پس این تک تک ما ایرانیان هستیم که باید تصمیم بگیریم که انتخابات پیش رو که به هرصورت برگزار خواهد و رئیس جمهور هم انتخاب خواهد شد با مشارکت بالا باشد و یا مشارکت پایین، دولت منتخب قوی باشد یا ضعیف؛ تصمیم با ما مردم است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات شوراها رئیس جمهور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

کد خبر 6092433 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد