Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:50:25 GMT

۲ طرح آبخیزداری در کاشان بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۸۳۲

۲ طرح آبخیزداری در کاشان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: یک بند خاکی با اعتبار سه میلیارد تومانی منابع طبیعی و یک بند دیگر به همت بخش خصوصی و خیر نیکوکار جواد علیزاده با ۲ میلیارد تومان هزینه ساخته شده است.

مهدی شریفی، مهمترین رویکرد منابع طبیعی را تولید آب و اکسیژن و جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد آبخوان دانست و افزود: این ۲ بند خاکی با اثربخشی خود ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت، یک روستا یک رشته قنات، ۱۸ حلقه چاه، سه کیلومتر جاده در اتوبان و ۵۱۰ خانوار را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان خاطر نشان کرد: طرح کنترل و بهره‌برداری از سیلاب حوضه حسین‌آباد مشکات به‌صورت سازه چند منظوره در راستای طرح‌های زیربنایی کنترل سیل، ذخیره‌سازی و بهره‌برداری از سیلاب، توسعه منابع آب وخاک، رشد و احیای پوشش گیاهی، احیا و توسعه شرایط اقتصادی و اجتماعی بهره‌برداران طراحی و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه گستره حوضه آبریز مزرعه حسین‌آباد با وسعتی برابر چهار هزار و ۸۸۵ هکتار در غرب این مزرعه به‌عنوان خروجی حوضه قرار دارد، ادامه داد: این حوضه به فاصله تقریبی ۴۰ کیلومتری شمال غرب کاشان و ۲۵۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است.

شریفی با تاکید بر اینکه این حوضه جزیی از سرشاخه‌های غربی دریاچه نمک قم است، اضافه کرد: طول آبراهه اصلی ۱۵.۵ کیلومتر، ارتفاع دست‌کم ۸۵۰ متر و ارتفاع حداکثر حوضه ۲ هزار متر از سطح دریا، متوسط بارش سالانه حوضه ۱۴۰ میلیمتر، حجم بارش ۶۸ میلیون متر مکعب با شیب متوسط حوضه ۱۶ درصد و جهت اصلی غرب به شرق است.

مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵ هزار هکتار شامل ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی است که ۷۵ درصد وسعت این شهرستان را شامل می‌شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح کاشان منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح کاشان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت