Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علیرضا عباسی» گفت: از فردا (۱۹ خرداد) به مدت دو ماه طرح ویژه ترخیص خودروهای توقیفی آغاز خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی، دست کم نیمی از این خودروها با اجرای این طرح از پارکینگ ها ترخیص شوند، افزود: این طرح شامل خودروهایی که با دستور قضایی توقیف شده‌اند، نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


سرهنگ عباسی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد این خودروها به دلیل ارتکاب تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند که امکان ترخیص آنها وجود دارد و حدود ۴۰ درصد نیز مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی برای توقیفشان وجود دارد که این خودروها برای ترخیص نیاز به دستور قضایی دارند.

 


وی از شهروندان خواست که حضور خود برای ترخیص را مدیریت کنند تا حضورشان به روزهای پایانی موکول نشود.

 


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی درباره شرایط بهره‌مندی از این طرح گفت: این طرح مربوط به خودروهای رسوبی است، بنابراین خودروهای توقیفی سال ۹۹ به قبل مشمول این ترخیص هستند و می‌توانند ترخیص شوند. خودروهای فرسوده و همچنین خودروهایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند از این خدمات مستثنی هستند.

 


وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سراسر استان مراجعه کنند، گفت: ما هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری برای خودروهای ترخیصی نگذاشته ایم و همچنین نیاز به معاینه فنی وجود ندارد و مالکان یا متصرفان بعد از ترخیص می بایست دنبال این کارها باشند.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها با خودروسازان داخلی داریم و در این جلسات از آنها خواسته‌ایم که خودروها به ردیاب مجهز شوند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه در گفت وگو با خبرنگاران با موضوع ارتقای ایمنی خودروها افزود: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که شخص استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند البته در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها بوده و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که همکارانم طی چند روز گذشته در تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودروها و محتویات آن نقش داشتند، شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: این طرح‌های پلیس به صورت مستمر و هفتگی با موضوعات مختلف در حال انجام است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901689

دیگر خبرها

  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها