Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:10:50 GMT

آشنایی با هارد اکسترنال و سایر دیوایس های ذخیره سازی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۰۵۹

آشنایی با هارد اکسترنال و سایر دیوایس های ذخیره سازی

از این رو می توان نتیجه گرفت حفظ و نگهداری این اطلاعات تا چه اندازه می توانند مفید باشند. راه های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از دیوایس های ورودی است. اما قیمت این دیوایس ها به چه عواملی بستگی دارند. در ادامه قصد داریم با معیار های موثر در  قیمت هارد اکسترنال، فلش مموری و رم ریدر بیشتر آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هارد اکسترنال و انواع آن

هارد اکسترنال یکی از محبوب ترین و در عین حال کاربردی ترین دیوایس های مربوط به ذخیره سازی اطلاعات  می باشد. توانایی ذخیره سازی در حجم های بسیار بالا و همچنین سرعت عمل بالای آنها سایر به سایر دیوایس ها باعث شده است ا، از محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربرا و مصرف کنندگان برخوردار باشند.

هارد

عوامل بسیار زیادی روی قیمت هارد اکسترنال تاثیر می گذارند. در اینجا برخی عوامل مهم و کاربردی در رابطه با قیمت هارد اکسترنال را مطرح می کنیم.

برند : اینکه هارد اکسترنال شما توسط چه برند یا چه کشوری تولید شده باشد تاثیر بسیار زیادی روی قیمت آن دارد. شاید فکر کنید برخی برندها صرفا به دلیل اسم و رسمی که در میان کاربران دارند قیمت های بالایی را برای محصولات خود ارائه می دهند. اما این طرز فکر چندان درست نیست. در بسیاری زیادی تفاوت محسوس بین کیفیت ها و سرعت ها مشاهده شده است.
حافظه : این یک امر بدیهی است که به هر میزان که پول دهید آش می خورید! در نتیجه به هنگام خرید هارد اکسترنال نیز هر چه میزان حافظه در نظر گرفته شده برای آن بیشتر باشد، قیمت آن نیز به طبع افزایش پیدا خواهد کرد.
فناوری روز : در دنیای امروز سرعت پیشرفت تکنولوژی به شکل سرسام آوری زیاد است. از این رو تکنولوژی های جدید تر می توانند قیمتی متفاوت با همگامان قدیمی تر خود داشته باشند. اما به شما توصیه می کنیم همواره از پیشرفته ترین دیوایس زمان خودتان بهره مند شوید.

حال که تمامی این موارد را بررسی کردیم، بهتر است نگاهی واقع بینانه داشته باشیم. هارد های اکسترنال به صورت کلی توانایی ذخیره سازی بسیار بیشتری نسبت به فلش مموری ها داشته و از همین رو قیمت هارد اکسترنال به مراتب بیشتر از قیمت فلش مموری است.

در اینجا با توجه به توان پرداختی خود شرایط را بسنجید. به این نکته توجه داشته باشید که ارزش اطلاعات شما گاها می تواند بسیار بیشتر از مبلغی که به عنوان قیمت یک هارد اکسترنال می پردازید باشد.

نگاهی کلی به قیمت فلش مموری

تکنولوژی انتقال اطلاعات از طریق فلش مموری، فناوری بسیار قدیمی نیست. از طرفی این تکنولوژی چندان جدید هم نیست. به صورت کلی با توجه به قیمت هارد اکسترنال و قیمت فلش مموری، اگر قصد ذخیره سازی حجم محدودی از اطلاعات را دارید و از طرفی در دسترس بودن این اطلاعات نیز برای شما مهم است، فلش مموری می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

USB

در نگاهی کلی تر فلش مموری یک هارد با اندازه کوچکتر و حافظه ای محدود تر است. از این رو قدرت ذخیره سازی آن به مراتب کمتر از یک هارد بوده و این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی قیمت فلش مموری دارد. اما این شباهت باعث می شود که فلش مموری ها نیز از دو فرم کلی HHD و SSD پیروی کنند.

این دو نسل از انواع حافظه در دسته محبوب ترین ها قرار می گیرند که با توجه به نوسانات حال حاضر بازار، تفاوت قیمت بسیار فاحشی با یکدیگر دارند.

فلش مموری ها از طریق سیستم USB به سایر دیوایس ها متصل می شوند. خود این مورد نیز در رابطه با قیمت فلش مموری بسیار موثر است. همانطور که می دانید در حال حاضر می توان از سه نسل متفاوت USB بهره مند شدو این سه نسل با نام های USB1 ، USB2 و USB3 شناخته می شوند. هر کدام از این نسل ها کیفیت، سرعت و توانایی ذخیره سازی به مراتب بیشتر و بهتری نسبت به همتای قدیمی تر خود دارند.

 در کل می توان گفت به دلیل امکان به وجود آمدن خسارات احتمالی، فلش مموری می تواند گزینه ای ایمن تر برای شما باشد.

رم و قیمت رم ریدر

بسیاری از دیوایس های اطراف ما نیاز به حافظه جمع و جورتر و قابل حمل تری برای کار کردن دارند. به عنوان مثال شما نمی توانید یک هارد اکسترنال بزرگ را همواره به دوربین عکاسی خود وصل کنید. یا برای نگه داشتن اطلاعات گوشی خود همیشه یک فلش مموری در دست داشته باشید. رم به عنوان حافظه ای بسیار کوچک می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اندازه این رم ها در اکثر مواقع از یک بند انگشت تجاوز نکرده و از این رو قدرت مانور بسیار زیادی برای آنها به ارمغان آورده است.

اما این تفاوت سایز ها باعث شده است تا رم ها قدرت انطباق پایین تری با سایر دیوایس ها داشته باشند. از این رو می توان از وسیله دیگی موسوم به رم ریدر استفاده کرد. رم ریدر می تواند با استفاده از پورت USB به کامپیوتر یا هر دیوایس دیگری متصل شده و اطلاعات رم شما را روی آن آپلود کند.

قیمت رم ریدر به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین فاکتور های قدرت انطباق آنها است. همانطور که می دانید رم ها انواع و ابعاد بسیار متفاوتی دارند. از این رو توانایی یک رم ریدر در انطباق با تعداد هرچه بیشتر این رم ها بسیار مفید بوده و تاثیر مستقیمی روی قیمت رم ریدر دارد.

رم ریدر

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، رابط اتصال بین رم ریدر و کامپیوتر شما، پورت USB است. از طرفی با انواع نسل های  USB آشنا شدیم. از این رو می توان نتیجه گرفت که قیمت یک رم ریدر وابستگی بسیار زیادی به نسل پورت قابل پشتیبانی اش دارد. یا به صورت کلی تر می توان رم ریدر و فلش مموری را در یک گروه قرار داد. از آن جایی که سنگ بنای اصلی هر دو آنها پورت USB است ویژگی های قسمت رم ریدر شباهت بسیار زیادی به ویژگی های قیمت فلش مموری دارد.

سخن نهایی درباره دیدنگار

در نهایت، انتخاب نهایی به عهده خود شماست. هر فرد بسته به نیاز خود می تواند یکی از سه محصصول بیان شده را انتخاب کند. شما می توانید با توجه به قیمت ها و حد مطلوبی که برای نوع استفاده خود در نظر گرفته اید، بهترین و شایسته ترین انتخاب را داشته باشید. وب سایت دید نگار در این زمینه می تواند بسیار کمک حال شما باشد. شما می توانید با اطمینان خاطر اقدام به استفاده و خرید از محصولات این وب سایت کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: اطلاعات هارد اکسترنال قیمت رم قیمت هارد اکسترنال قیمت فلش مموری بسیار زیادی ذخیره سازی روی قیمت یک هارد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی عصر امروز در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

وی یکی از مهمترین چالش های موجود بر سر راه پروژه ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه ها شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالاهای مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های توسعه ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه دکتر مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟