Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال مشترک خود و کمال حسین پور از وزیر نفت درخصوص دلایل کمبود گاز مایع و نفت سفید در سطح کشور خصوصاً روستا‌ها و مناطق محروم گفت: انرژی به عنوان یکی از مهمترین ارکان فعالیت‌های اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار‌های ارائه شده ایران با ۳۴ تریلیون مترمکعب ذخیره گاز به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گازی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: وجود ذخایر بزرگ گاز نیازمند برنامه ریزی دقیق در زمینه تولید، انتقال، ذخیره سازی و توزیع عادلانه است. با وجود غفلت‌های صورت گرفته در زمینه برداشت از میادین مشترک از دریای خزر که بیش از ۲ تریلیون فیت مکعب گاز و ۲.۵ میلیارد بشکه نفت در این حوزه، برداشت از این میادین به کندی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم افزود: با وجود دارا بودن بیشترین ذخایر نفت و گاز، چرا مردم باید در شهر‌های محروم و روستا‌ها در صف‌های طولانی نفت سفید و گاز مایع انتظار بکشند؟ چه کسی مسئول این بی برنامگی هاست؟ زمانی که وزارت نفت و شرکت گاز در گازرسانی به روستا‌ها و مناطق محروم کم کاری می‌کنند، مردم مجبورند از نفت سفید و گاز مایع استفاده کنند. وزارت نفت از تامین حداقل سوخت گاز مایع نیز کوتاهی می‌کند.

محمودزاده گفت: وزیر نفت به خوبی می‌داند گازرسانی به روستا‌ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی باعث کاهش مصرف گاز مایع نیز می‌شود و از مهاجرت به شهر‌ها و تخریب جنگل‌ها و مراتع جلوگیری می‌کند.

وی افزود: علی رغم فواید بسیار زیاد گازرسانی، وزارت نفت در اجرای این امر سهل انگاری می‌کند، چرا باید مردم نجیب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان، آذربایجان غربی و کردستان دارای کمترین برخورداری از گاز شهری باشند و در فصول سرد سال برای تامین نیاز خود به سوخت در صف نفت سفید و گاز مایع قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی روستا ها نفت سفید گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ روستای دره دول با ۳۰ خانوار سال هاست که با وجود سرچشمه های زیاد اما بدلیل کوهستانی بودن و عدم دسترسی به این چشمه ها مشکل آب آشامیدنی داشتند.

بمنظور رفع این مشکل اداره آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی یک مخزن آب ۵۰ مترمکعبی ساخته و ۴ کیلومتر لوله‌ گذاری از سرچشمه آب سرده این روستا واقع در دل کوهای مجاور این روستا تا مخزن جدید را در دستور کار قرار دادند. 

کار انتقال و نصب لوله ها بصورت جهادی  از یک مسير کوهستانی و بسیار سخت و خطرناک توسط بخشداری و دهیاری ،کارکنان آب و فاضلاب بخش ماژین و همچنین نیروهای مردمی روستا پس از ساعت ها و روزها تلاش طاقت‌فرسا صورت پذیرفت و مردم روستا پس از سال ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و به میزان کافی برخوردار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی