Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه NGL3200 شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس طی ۱۴۲۰ روز با ثبت رکورد ۱۹ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۵۰ نفر ساعت کارکرد بدون حادثه ناتوان کننده (LTI)، در مقایسه با پروژه‌های مشابه دست یافت.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این پروژه که با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و نظارت دقیق و مداوم HSE به این رکورد دست پیدا کرده، در جنوب غربی شهر اهواز در فاصله ۶۰ کیلومتری و در غرب رودخانه کارون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروژه NGL3200 شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس که به منظور جمع آوری گازهای همراه حاصل از فرآورش نفت میادین حوزه غرب کارون ، (دارخوین، یادآوران، آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران شمالی و یاران جنوبی) در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار تعریف شده، به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.
گازهای همراه حاصل از فرآورش نفت خام توليدی این ميادین ترش بوده و در واحد گاز-گاز مایع 3200 ، شيرين سازي شده و پس از فرآورش، مایعات استحصالی(C2+) از طریق خط لوله "۱۶ به طول ۱۸۴ کیلومتر به پتروشیمی بندرامام منتقل می‌شوند، همچنین گازهای سبک تولیدی نیز از طریق خط لوله "۳۶ انتقال گاز به طول ۵۵ کیلومتر به شبکه سراسری گاز کشور ارسال می‌شود.
فاز اول کارخانه دارای ظرفيت دریافت ۲۵۰ ميليون فوت مكعب گاز ترش داشته که با راه اندازی فاز دوم، ظرفيت کارخانه به ۵۰۰ ميليون فوت مكعب در روز افزایش خواهد یافت.
هدف از احداث این مجتمع، خاموش کردن فلرهای منطقه غرب کارون، تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام و انتقال گازهای سبک و تصفیه شده به شبکه سراسری گاز است. همچنین گوگرد گرانول شده نیز از توليدات کارخانه خواهد بود که می‌تواند در صنایع شیمیائی و کشاورزی مورد استفاده قرار گيرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از ۱۰ استان و سه منطقه آزاد برگزار شد.

در پایان مسابقات تیم پالایش نفت بندرعباس با کسب ۱۷ نشان رنگارنگ قهرمان شد.

مسابقات در دو رده سنی آزاد و زیر ۱۸سال و در بخش های استقامت ۱۸کیلومتر، نیمه استقامت ۶ کیلومتر، سرعت ۲۰۰ متر و پدلینگ کار برگزار شد.

نفرات برتر این مسابقات با نظر مربیان تیم ملی به اردوی آماده سازی تیم ملی پدل برد دعوت می‌شوند. تیم ملی پدل برد آقایان و بانوان برای مسابقات جهانی دانمارک و آسیایی چین آماد می‌شود.

دیگر خبرها

  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس