Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@21:30:19 GMT

iOS 15 با قابلیت‌های جذاب رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۳۰۵

iOS 15 با قابلیت‌های جذاب رونمایی شد

شرکت اپل، از آی او اس ۱۵ (iOS 15) نسخه‌جدید سیستم‌عامل اختصاصی کوپرتینیونشین‌ها برای آیفون‌ها رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بالاخره کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل یعنی WWDC 2021 فرا رسید و مطابق انتظار شاهد رونمایی از نرم‌افزارها و خدمات مختلفی از سوی اپل بودیم که گل سر سبد این مجموعه هم طبیعتاً iOS 15 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم‌عاملی که نسخه نهایی آن در ماه سپتامبر منتشر می‌شود اما خوشبختانه می‌دانیم گوشی‌های جدید اپل قرار است با چه قابلیت‌های نرم‌افزاری راهی بازار شود.

حدوداً یک سال پیش بود که اپل از iOS 14 با قابلیت‌های انقلابی رونمایی کرد. چند سالی بود که شاهد چنین تغییراتی در iOS نبودیم، اما شروع تغییرات چشمگیر این سیستم‌عامل محبوب از سال گذشته بود، به همین علت انتظار نداشتیم iOS 15 خیلی پر سر و صدا باشد. پیش از این هم در رابطه با تغییرات جدید صورت گرفته اطلاعاتی وجود داشت اما در ادامه به بررسی دقیق‌تر این قابلیت‌ها می‌پردازیم.

اعلانات

بخش اعلانات در iOS 15 تغییر و تحول گسترده‌ای داشته است؛ بدین صورت که این بار به لطف قابلیتی تحت عنوان Notification Summary (خلاصه اعلانات) کاربران مجبور نمی‌شوند بین آن همه اعلانات کم‌اهمیت در صفحه‌ی قفل سردرگم شوند. با کمک Notification Summary فقط اعلانات مهم برای کاربران به نمایش در می‌آید تا آن‌ها وقت زیادی برای یافتن اعلانات مهم صرف نکنند. در واقع اکنون اعلانات به صورت دسته‌های شخصی‌سازی‌شده به نمایش در می‌آیند تا فضای زیادی را روی صفحه اشغال نکنند.

لایو تکست

"لایو تکست" در واقع الهام گرفته از گوگل لنز و فوق‌العاده کاربردی است. لایو تکست به کاربران این امکان را می‌دهد تا متون را از تصاویر، اسکرین‌شات‌ها و سایر تصاویر جدا کنند. این تمام چیزی است که لایو تکست برایتان انجام می‌دهد اما همین کار نیز بسیار مفید و کاربردی به نظر می‌رسد. به گفته‌ی اپل فرایند جداسازی متن از تصاویر تماماً درون خود گوشی انجام شده و هیچیک از متن‌ها به جایی ارسال نمی‌شود.

والت (Wallet)

اپلیکیشن والت همانطور که از نامش پیداست آمده تا نیاز کاربران به کیف پول فیزیکی را از بین برود، اما ظاهراً اپل در نظر دارد با این اپلیکیشن، کاربران حتی سوئیچ یا کلید همراه خود نداشته باشند و در واقع از داشتن آن بی‌نیاز باشند. کارت‌های اعتباری و دبیت‌کارت‌ها اکنون دیجیتال شده است اما با پشتیبانی از UWB کارت‌های فیزیکی اکنون باز یا قفل کردن بعضی از خودروها، درها، آیفون و اپل‌واچ ممکن شده است. شرکت‌هایی نظیر BMW و هتل Hyatt از جمله اولین شرکت‌هایی هستند که از اپلیکیشن یاد شده و قابلیت‌های جذاب آن پشتیبانی می‌کنند. جالب اینجاست که در برخی از ایالت‌های آمریکا دیگر نیازی به همراه داشتن کارت شناسایی نیز نیست چرا که با همان والت می‌توانید آن را اسکن کنید و با خیال راحت به کارهای خود بپردازید.

تغییرات ظاهری سافاری

اپل این بار سیستم‌عامل مکینتاش را بسیار به نسبت قبل تغییر داده اما iOS 15 نیز تغییرات خوب کم نداشته است؛ از جمله این تغییرات می‌توان به مرورگر سافاری اشاره کرد که این بار در نسخه موبایل تغییرات بسیار خوبی داشته و با اضافه شدن یک قابلیت جدید، اجازه می‌دهد با سوایپ کردن بین تب‌ها، به تب مورد نظر دسترسی داشته باشید. گروه‌بندی تب‌ها؛ چیزی که در حال حاضر در مرورگر کروم نیز دیده می‌شود این اجازه را به کاربر می‌دهد تا تب‌های مختلف را در گروه‌های مجزایی دسته‌بندی کند. البته این قابلیت به‌زودی به سافاری اضافه خواهد شد.‌

بهبود اپلیکیشن آب و هوا (Weather)

اپلیکیشن آب و هوا اکنون یک تغییر در شکل ظاهری خود داشته که نه تنها جلوه‌های بصری آن را بهتر کرده بلکه قابلیت‌های بسیار خوب نیز به آن اضافه شده است. اکنون یک رادار بهبود یافته به این اپلیکیشن اضافه شده که دما و میزان بارندگی را در یک نقشه تعاملی به کاربران نشان می‌دهد. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود شرایط آب و هوا را به صورت زنده در یک محلی مشخص مشاهده کنند.

اپل این آپدیت را حتی برای آیفون 6S سال ۲۰۱۵ نیز منتشر کرده و این خبر فوق‌العاده خوبی است. برخلاف سال‌های گذشته، کاربران اپل مجبور نخواهند بود iOS 15 را روی گوشی‌های خود نصب کنند و اگر تمایل داشته باشند، می‌توانند همچنان به استفاده از iOS 14 بپردازند؛ امکانی که پیش از این وجود نداشت و اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم روزی اپل بخواهد چنین سیاستی را در قبال آپدیت‌هایش در پیش بگیرد.

بیشتر بخوانید: ios15 برای چه گوشی‌هایی به بازار می‌آید؟ + ویژگی، تغییرات و دانلود

کد خبر 499122

منبع: ایمنا

کلیدواژه: Ios ۱۵ ios 15 برای کدام گوشی ها ios 15 کی میاد Ios 15 لیست Ios 15 ویژگی تغییرات ios 15 رونمایی IOS15 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قابلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!

بنابراین برنامه‌ریزی مستقیماً در واتساپ، بدون نیاز به نصب برنامه‌های جداگانه، آسان‌تر خواهد بود، صرف نظر از اینکه در حال تنظیم یک جلسه مجازی یا شام تولد یا هر چیز دیگری هستید. هرکسی می‌تواند رویدادی ایجاد کند که دیگران بتوانند در یک چت گروهی به آن پاسخ دهند تا کل گروه بدانند چه کسی می‌آید و چه کسی نمی‌آید. رویداد‌ها همچنین در صفحه اطلاعات هر گروه فهرست می‌شوند و کسانی که می‌روند، هنگام نزدیک شدن به رویداد، اعلان دریافت می‌کنند.
واتس اپ همچنین این قابلیت را برای شما اضافه می‌کند که به اطلاعیه‌های ادمین‌ها پاسخ دهید. این پاسخ‌ها با هم گروه‌بندی می‌شوند و به حداقل می‌رسند و به شما این امکان را می‌دهند که ببینید دیگران در متن چه گفته‌اند. اعلان‌های چنین پاسخ‌هایی برای همه بی‌صدا می‌شوند تا به یک آزار بزرگ تبدیل نشوند.

منبع: خبر آنلاین

tags # واتس‌آپ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جذاب‌ترین قابلیت استوری اینستاگرام رونمایی شد
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام
  • جدیدترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام + عکس
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام | عکس
  • مشتری جدی برای پیراهن خاص پرسپولیس (عکس)
  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!