Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@22:16:02 GMT

رویکرد ما لغو صفحات باطل در ارتباط با واشنگتن است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۳۰۹

رویکرد ما لغو صفحات باطل در ارتباط با واشنگتن است

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه انتظارهای آنکارا از دیدار بین «رجب طیب اردوغان»، و «جو بایدن» رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا را بیان کرد.

چلیک گفت: «رویکرد آنکارا در هم پیچیدن صفحات منفی و حل مشکلات و تمرکز بر ابعاد مثبت است و امیدوار هستیم که طرف مقابل نیز چنین رویکردی اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «دیدار مورد نظر بین اردوغان و بایدن در بروکسل در حاشیه نشست رهبران ناتو در نیمه ماه ژوئن برگزار خواهد شد که نخستین دیدار مستقیم دو رئیس‌جمهور از زمان ریاست بایدن به شمار می‌رود.»

این مقام ترک گفت: بایدن و اردوغان با رویکرد سیاسی یکدیگر از نزدیک آشنا هستند و «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در آن زمان بایدن را مسئول پرونده عراق قرار داد.

وی افزود: «با آمریکا برنامه‌های بزرگی داریم که از ائتلاف آغاز می‌شود. ما در بسیاری از مناطق جهان برای حفظ آزادی‌ها و ارزش‌ها و حمایت از ارزش‌های سیاسی در کنار یکدیگر مبارزه کردیم اما در این برنامه‌های بزرگ متاسفانه صفحات منفی نیز وجود دارد.»

چلیک تاکید کرد که آنکارا به حل مشکلات بین دو کشور در دیدار بین اردوغان و بایدن چشم دوخته است و می‌خواهد طومار این صفحات منفی در هم پیچیده شود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه بایدن اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟