Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-09@12:32:26 GMT

تلمبه‌خانه‌های ۳ و ۵ طرح گوره_جاسک در حال تکمیل است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۵۳۰

تلمبه‌خانه‌های ۳ و ۵ طرح گوره_جاسک در حال تکمیل است

تلمبه‌خانه‌های ۳ و ۵ طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک در حال تکمیل و بخش‌هایی از این تاسیسات عملیاتی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، علی جعفرزاده، قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک دربار وضع پیشرفت تلمبه‌خانه‌ها در این طرح راهبردی گفت: تلمبه‌خانه شماره ۳ با انجام عملیات تکمیلی در بخش نخست آماده بهره‌برداری است، همچنین با نصب تجهیزات توپک‌گیر و توپک‌ران در تلمبه‌خانه شماره ۵، بخش کنارگذر این تلمبه‌خانه نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شده و از این طریق امکان انتقال نفت از گستره ۴-۱ به گستره ۴-۲ و سپس به پایانه انتهایی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش پایانه انتهایی نیز در مرحله انجام آزمایش‌های فنی و مهندسی قرار دارد که پس از انجام آزمایش‌ها و تأیید نهایی، این بخش نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

قائم‌مقام طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک عنوان کرد: بهره‌برداری از این طرح ملی و راهبردی به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران محول شده است و اکنون همکاران این شرکت در منطقه حضور دارند.

جعفرزاده تصریح کرد: عملیات تزریق نفت ادامه دارد و با اجرای عملیات تکمیلی در بخش‌های دیگر، به‌زودی شاهد راه‌اندازی فاز نخست این طرح عظیم ملی و راهبردی خواهیم بود.

منبع: شانا

کلیدواژه: طرح گوره جاسک شرکت مهندسی و توسعه نفت علی جعفرزاده تلمبه خانه بهره برداری انتقال نفت تلمبه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانونی برای فرونشست نداریم/ لزوم اصلاح الگوی کشت حوضه زاینده‌رود

حامد یزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تأمین اعتبار برای اجرای برنامه جامع کنترل فرونشست زمین در اصفهان، اظهار کرد: فرونشست زمین یکی از مسائل مهم است که برخی نمایندگان مجلس در مورد آن پیگیر هستند و من هم کمک خواهم کرد.

وی با بیان اینکه قانونی درباره فرونشست نداریم، افزود: تعاریفی که مورد اجماع، وفاق و پذیرش همگان باشد و متناسب آن بودجه اختصاص یابد و رصد شود نیاز به قوانینی دارد که باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود.

اولویت بخشی به حقابه‌های زیست‌محیطی نیازمند عزم جمعی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بخشی از این مساله بودجه خاصی نیاز ندارد و در حقیقت باید نظم و نظام و قانون را در حوضه آبریز اعمال کنیم که از جمله آنها جریان دائمی آب در رودخانه زاینده‌رود است.

یزدیان ادامه داد: نمی گویم کنترل فرونشست زمین نیاز به هزینه ندارد اما واقعیت این است که یک عزم جمعی نیاز دارد تا در اولویت بودن نیازهای زیست محیطی را بپذیریم و در بین نیازهای مختلف حتی شرب، صنعت و کشاورزی، به این مهم توجه کنیم.

وی تاکید کرد: نیازهای زیست محیطی حوضه آبریز به دلیل فرونشست زمین بسیار جدی است و اگر عزمی برای اولویت بخشیدن آن ایجاد شود، فکر می‌کنم با بودجه‌های معمول پروژه‌های انتقال یا تأمین آب بتوانیم مساله فرونشست اصفهان را نیز کنترل کنیم.

پروژه انتقال آب‌های جنوب اصفهان آغاز شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب مساله جدی استان است، ابراز داشت: واقعیت این است که باید کار جدی در این‌باره انجام شود.

یزدیان با تاکید بر اینکه لازم است در زمینه مدیریت تأمین آب اقداماتی انجام شود، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر کارهایی در زمینه تأمین آب اصفهان انجام شده که سابقه نداشته است زیرا بیش از یک دهه طرح‌های انتقال آب به این استان تقریباً تعطیل بود.

وی با اشاره به اینکه پمپاژ کوهرنگ سه طی ماه‌های اخیر شروع شده است، افزود: طرح انتقال آب‌هایی که از جنوب استان خارج می‌شدند نیز آغاز شده است؛ البته همه این‌ها پیچیدگی‌های فنی، اجتماعی و اقتصادی دارد که یکی یکی برطرف می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همین که مطالعات یک پروژه در این دولت انجام و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده بسیار مهم است و به لحاظ مالی اگر کمک کنند و با منابعی که از داخل استان در حال تأمین است، امیدواریم بتوانیم در همین دولت شاهد اختتام آن باشیم.

یزدیان ادامه داد: پروژه انتقال آب دریا سال‌ها در کشور مطرح و در استان‌های دیگر نیز انجام شده بود اما استان اصفهان در این زمینه فعالیت چشمگیری نداشت که طی این ۲ سال اقداماتی بسیار خوبی شده است و اینکه ما ۵۰۰ کیلومتر خط لوله به قطر ۲ هزار را در این یک سال و نیم اجرا کردیم، به نظر من هم از رکوردهای داخلی و هم بین المللی در طرح‌های تأمین آب است.

وی اظهار کرد: موضوع تأسیس آب شیرین‌کن و مابقی خط لوله نیز امید است در یکی ۲ سال آینده به بهره برداری برسد؛ البته این‌ها مخاطراتی از جمله مسائل اجتماعی و بعضاً ملاحظات زیست محیطی دارد که باید همه این‌ها را در نظر گرفت.

نظام حوضه آبریز زاینده‌رود باید به حالت قبل بازگردد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اوضاع نابسامان آب در استان اصفهان و حوضه زاینده‌رود می‌طلبد که در کوتاه مدت طرح‌های انتقال آب و بین حوضه‌ای را دنبال کنیم اما راه حل بلند مدت، مدیریت مصرف آب است و در این راستا باید نظام حوضه آبریز را به حالت قبل بازگردانیم.

وی اصلاح الگوی کشت را ضروری دانست و گفت: نیاز است که کشاورزان ما به سمت بهره‌وری بروند در حالی که متأسفانه هم در حوضه زاینده‌رود رود و هم در کشور بهره وری آب پایین است، عملکرد و تولید محصول در هکتار به ازای آب مصرفی می‌تواند بهره وری بیشتری داشته باشد و ما می‌توانیم برنامه‌های جدی تر و منظم تری را در کشت داشته باشیم و با بهره‌وری بیشتر محصول بیشتری تولید کرده و هم آب کمتری را مصرف کنیم که منجر به جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود شود.

کد خبر 6101154

دیگر خبرها

  • به اندازه بزرگراه همت، زیر زمین | مترو از غرب به شرق می رسد
  • مسیر بزرگراهی قم ـ کهک به بهره‌برداری رسید
  • قانونی برای فرونشست نداریم/ لزوم اصلاح الگوی کشت حوضه زاینده‌رود
  • پایانه قدیم شرق تهران نعطیل می‌شود/ جزییات
  • انجام ۱۰۱ هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • خط انتقال آب جدید شهر زاینده‌رود بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات