Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:13:16 GMT

ممنوعیت صید برخی آبزیان در آبهای هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۶۵۹

ممنوعیت صید برخی آبزیان در آبهای هرمزگان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مسعود بارانی معاون صید و آبزی پروی شیلات هرمزگان گفت: مطابق تقویم صیادی، صید ماهی حلوا سیاه و شوریده تا پایان خردادماه ممنوع است.

مسعود بارانی گفت:صید میش ماهیان از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور ماه سال آینده، و صید میگو در طول سال به جز فصل صید (اوایل مهر تا پایان آبان ماه) ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛

ممنوع شدن صید برخی آبزیان در فصل تخم ریزی

او افزود: همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می‌شود.

هرمزگان ۳۲ هزار صیاد دارد که با استفاده از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور و پشتیبانی ۲۲ بندر صیادی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای خبر / ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهناز ربانی‌ها، استادیار مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درباره طرح پژوهشی خود با عنوان «بررسی الگوی مهاجرت و گشترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر»توضیح داد: همه‌ساله برداشت از ذخایر میگو در صیدگاه‌های خلیج فارس توسط تعداد زیادی از شناور‌های سنتی و صنعتی انجام می‌شود. یکی از موضوعات مطرح در ارتباط با خصوصیات زیستی میگو‌ها، شناسایی زیستگاه‌ها و میزان ذخایر آن‌هاست. 

وی افزود: با توجه به نقش کلیدی ذخایر میگو از نظر بوم شناختی در اکوسیستم‌های دریایی به‌ویژه آبزیان کف‌زی و تأمین غذای بسیاری از گونه‌های تجاری کف‌زی، برداشت سالیانه از ذخایر این آبزیان و قرار داشتن میگو در شمار آبزیان کوتاه عمر، این موضوع اهمیت پیدا می‌کند که بررسی بهتری توسط محققان در ابعاد زیستی، بوم‌شناسی و ذخایر میگو انجام شود.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، درجه حرارت آب یکی از اساسی‌ترین پارامتر‌های اقیانوس‌شناسی محسوب می‌شود. تغییرات زمانی و مکانی دمای آب، نقش مهمی در زندگی آبزیان دارد. دما نه‌تنها بر رفتار آبزیان اثر می‌گذارد، بلکه بر گردش آب و جریان‌های فراچاهنده نیز اثر می‌گذارد.

ربانی‌ها اشاره کرد: از طرفی، ‎میگو یکی از آبزیان کف‌زی است که بخش اعظم زندگی خود را در کف دریا و لایه‌های آب نزدیک به بستر دریا به سر می‌برد و دمای عمق آب نقش مهمی در رشد و بقای میگو دارد.

وی تصریح کرد: دمای عمق و دمای سطحی آب، دو پارامتر مهم در رشد میگو است؛ لذا در این پژوهش به منظور پهنه‌بندی ذخایر میگو از داده‌های ماهواره‌ای دمای سطحی آب و کلروفیل، استفاده شد.

این پژوهشگرادامه داد: ارتقای سیستم مدیریت و برنامه‌ریزی منابع شیلاتی در آب‌های جنوب کشور و بهینه‌سازی مدیریت ذخایر میگو در خلیج فارس با استفاده از سامانه سنجش از راه دور از جمله اهدافی بود که در این تحقیق دنبال شد. همچنین ما در این طرح پژوهشی به دنبال بررسی الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای و تعمیم آن به آب‌های شمالی خلیج فارس بودیم که خوشبختانه این اهداف محقق شد.

وی در پایان اضافه کرد: نمونه‌برداری میدانی از میگو در این تحقیق، یک مشکل اساسی بود و هزینه‌های زیادی را برای انجام آن متحمل شدم با این حال، این تحقیق به نتیجه رسید و نتایج آن در ژورنال‌های معتبر علمی به چاپ رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟