Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از حضور وزیر امور خارجه این کشور در نشست دوجانبه قریب‌الوقوع روسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو خبر داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را در سفر ماه ژوئن به شهر کورن‌وال واقع در انگلیس، بروکسل در بلژیک و ژنو در سوئیس همراهی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن در نشست دوجانبه بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز شرکت خواهد کرد.

ند پرایس افزود:‌ بلینکن در نشست‌های دوجانبه بایدن در حاشیه نشست رهبران گروه هفت در شهر کورن‌وال که قرار است به مدت سه ‌روز از جمعه تا یکشنبه برگزار شود، شرکت خواهد کرد. بایدن سپس به بروکسل می‌رود تا با اعضای ناتو در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ خردادماه) دیدارهایی داشته باشد و پس از آن به ژنو خواهد رفت تا در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) با پوتین دیدار کند.

از زمانی که بایدن در ژانویه سال جاری میلادی زمام امور کشور را در دست گرفت و بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه دولتش منصوب کرد، بلینکن با انرژی به کشورهای مختلف جهان سفر کرده و با متحدان آمریکا دیدارهایی داشته است تا حمایت‌ها از کشورش را که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ کمرنگ شده بود، تقویت کند.

بلینکن روز یکشنبه به پایگاه خبری آکسیوس گفت: هدف از نشست بایدن-پوتین ایجاد یک روابز باثبات‌تر میان آمریکا و روسیه است. اما من در این نشست مستقیما و صریحا به پوتین خواهم گفت که اگر مشخص شود دولتش در حملات سایبری اخیر به شرکت خط لوله کولونیال، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا یا دیگر نهادهای این کشور دست داشته، باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه‌ای باشد.

وی افزود: نمی‌توانم بگویم که آیا نسبت به نتایج این نشست خوش‌بین هستم یا خیر. فکر نمی‌کنم که تنها با یک نشست این موضوع مشخص شود اما ما نشانه‌هایی خواهیم داشت و برای هر شرایطی صورت آماده هستیم./ ایسنا    

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟