Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@10:54:29 GMT

معاون بایدن خطاب به مهاجران: بسوی مرزهای آمریکا نیایید

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۹۷۷

معاون بایدن خطاب به مهاجران: بسوی مرزهای آمریکا نیایید

معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی از مهاجران آمریکای مرکزی خواست تا در کشورهای خود بمانند و به سوی مرزهای ایالات متحده نیایند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در جریان نخستین سفر خارجی اش از مهاجران آمریکای مرکزی خواست تا به جای آمدن به سوی مرزهای ایالات متحده، در کشورهای خود بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ۱۲۷ میلیون انسان قربانی ۱۲ نسل‌کشی متمدن‌ها!

بر اساس این گزارش، مهمترین هدف از سفر هریس به کشورهای آمریکای مرکزی، تاکید مجدد بر روابط دوستانه واشنگتن با کشورهای منطقه و یافتن راهکارهایی برای کاهش مهاجرت است. بدتر شدن شرایط زندگی در کشورهای آمریکای مرکزی موجب شده تا تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان به سوی مرزهای آمریکا حرکت کنند.

کامالا هریس گفت: می‌خواهم بر این مساله تاکید کنم که هدف از تلاش ما کمک به مردم گواتمالا است تا امید به زندگی را در وطن خودشان پیدا کنند. در عین حال می خواهم به مهاجرانی که قصد دارند سفر خطرناک به سوی مرز آمریکا و مکزیک را آغاز کنند به طور شفاف بگویم که "نیایید، نیایید."

راهبرد دولت بایدن در قبال آمریکای مرکزی فاصله زیادی با سیاست‌های دولت ترامپ دارد.

البته جمهوریخواهان به شدت از سیاست های مهاجرتی دولت بایدن انتقاد کرده و اتخاذ سیاست‌های فعلی را عامل اصلی رشد فزاینده مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک ارزیابی می کنند.

هریس در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور گواتمالا راهکارها و تدابیر جدیدی را اعلام کرد، از جمله تشکیل یک نیروی مشترک برای مقابله با قاچاق انسان.

وی افزود: آمریکا در بخش کشاورزی و مسکن سرمایه گذاری خواهد کرد و از کارآفرینان در گواتمالا حمایت می کند.

کاخ سفید نیز اعلام کرده است که طی ۴ سال بیش از ۴۸ میلیون دلار برای رونق فرصت‌های اقتصادی در گواتمالا سرمایه گذاری خواهد کرد.

هریس همچنین از برنامه آمریکا برای ارسال ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به گواتمالا خبر داده است.

وی قرار است به گواتمالا و مکزیک سفر کند. این سفر پس از اظهارات جو بایدن در ماه مارس انجام می شود که از هریس خواسته بود هدایت تلاش های دولت برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و هجوم مهاجران و پناهجویان خارجی به مرزهای جنوبی ایالات متحده را بر عهده بگیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین مهاجرانی ویروس کرونا کامالا هریس آمریکای مرکزی سوی مرزهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

 سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمریکای شعله‌ور!
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران