Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت علمی و فناوری با هدف جذب و حمایت از نخبگان غیر ایرانی علاقه‌مند به اقامت در ایران، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایران در چهار دهه گذشته میزبان جمعیت زیادی از مهاجران کشور‌های همسایه بوده است. سیاری از این مهاجران علی‌رغم تمام مشکلات توانستند در دانشگاه‌های برتر ایران تحصیل کنند، بسیاری از آن‌ها با شکوفایی استعداد‌های خاص خود در حوزه‌های مختلف، کسب‌وکار‌های موفقی راه‌اندازی کنند و بسیاری از اتباع سایر کشور‌های جهان تمایل دارند تا به عنوان یک نخبه در کشور ایران زندگی و رشد و شکوفایی خود را در جامعه ایران پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی با هدف جذب و اعطای حمایت‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از سال گذشته آغاز شد. سامانه‌ای که می‌کوشد تا با فراهم کردن مجموعه‌ای از خدمات و تسهیلات برای مهاجران نخبه و کارآفرین، اقامت و زندگی آن‌ها در ایران را راحت‌تر کند و زمینه‌های رشد و شکوفایی و بهره‌مندی کشور از استعداد‌های آن‌ها را فراهم کند.

 

ارائه دفترچه اقامت ویژه که به مدت سه تا پنج سال این دسته از مهاجران را از تمدید سالانه مدارک اقامتی معاف می‌کند یکی از خدمات این برنامه است. با داشتن دفترچه اقامت ویژه، مهاجران می‌توانند به جز حق رای از کلیه حقوق شهروندی در ایران برخوردار شوند. در قالب این برنامه، تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر که متقاضی اقامت در ایران بودند، موفق به دریافت دفترچه اقامت ویژه شدند.

 

حمایت‌های این سامانه شامل چهار بخش است. بخش اول آن شامل تسهیلات اقامتی سه ساله، پنج ساله، ۱۰ سال و بلند مدت در ایران است که این حمایت راه اندازی شده است و فاز‌های حمایتی بعدی نیز توسعه می‌یابد.

 

استقرار در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری ایران، امکان استفاده از تسهیلات و حمایت‌های معاونت علمی از نخبگان که می‌تواند مشمول مهاجران نخبه بین‌المللی شود و امکانات آموزشی و رفاهی از دیگر برنامه‌های حمایتی این سامانه است.

 

متقاضیان برای ثبت نام و دریافت این خدمات می‌توانند به سایت iconnect.isti.ir معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری مهاجرت نخبگان اقامت نخبگان علمی بین المللی اقامت ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است