Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@06:58:10 GMT

یک رویداد خورشیدی منحصر به فرد + عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۰۸۶۹

یک رویداد خورشیدی منحصر به فرد + عکس

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران،  ناسا تأیید می‌کند که اولین خورشید گرفتگی در سال جاری، پنجشنبه ۱۰ ژوئن رخ خواهد داد. البته آژانس فضایی می‌گوید مردم در همه نقاط جهان نمی‌توانند شاهد حلقه آتشین باشند که نشان می‌دهد ماه، خورشید را مسدود کرده است.

به گزارش وی ان اکسپلورر ،به گفته آژانس فضایی، فقط اگر از مناطقی از کانادا، شمال روسیه و گرینلند باشید می‌توانید به خورشید گرفتگی حلقه آتش نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسوف حلقوی کشف بعدی نجومی برای افراد ستاره شناس خواهد بود.

برنامه دقیق خورشید گرفتگی

خورشید گرفتگی کامل فقط به برخی از بینندگان محدود می‌شود، اما خورشید گرفتگی جزئی (جایی که ماه تا حدی قرص خورشید را می‌پوشاند) در سایر نقاط جهان از مناطق دیگر در نیم کره شمالی قابل مشاهده است. این مکان‌ها شامل مناطقی از کانادا، مناطقی از آلاسکای شمالی و شرق ایالات متحده، آسیا، کارائیب، اروپا و شمال آفریقا است.

آیا خورشید گرفتگی حلقه آتش از ایران هم قابل مشاهده است؟

از طرف دیگر، خورشید گرفتگی فعالیتی است که ماه تقریباً تمام نور خورشید را مسدود می‌کند. توجه داشته باشید که در هنگام کسوف حلقوی، فاصله ماه از زمین بسیار زیاد است، اما برای مسدود کردن برخی از قسمت‌های خورشید کافی است. هنگامی که ماه به سمت خورشید حرکت می‌کند، یک حلقه از زمین قابل مشاهده است که در واقع لبه‌های بیرونی خورشید هستند.

بر اساس گزارش Livescience در روز شنبه ۵ ژوئن، مدت خورشید گرفتگی حلقوی تقریباً ۱۰۰ دقیقه خواهد بود. این سفر در طلوع آفتاب در انتاریو کانادا آغاز می‌شود.

این سناریو حدود ۸:۴۱ صبح به وقت محلی در مسیر شمال گرفتگی در گرینلند (۶:۴۱ صبح EDT؛ ۱۱:۴۱ GMT) ارائه خواهد شد. EarthSky نوشت: در قسمت شمالی این کشور، می‌توانید آن را ساعت ۱۰:۴۱ UTC ببینید قبل از اینکه هنگام غروب خورشید در شمال شرقی سیبری به پایان برسد.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۱۶) نگرانی معلمان و دانش آموزان از بازگشایی مدارس رتبه بندی فرهنگیان مشمول بازنشستگان می شود؟ کلیات لایحه نظام رتبه‌ بندی فرهنگیان تصویب شد پیام محمد خاتمی درپی درگذشت محتشمی پور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ناسا خورشید گرفتگی انتخابات ۱۴۰۰ خورشید گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به باران سیل آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و اظهار کرد: امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 6086901

دیگر خبرها

  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد